L’IES Joan Baptista Porcar de Castelló guanya la fase local de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat

01/03/2015 | SCP

•  lliga-debat LligaDebat-12_in

L’equip de l'IES J.B. Porcar de Castelló participarà en la fase final a la seu de la Universitat Oberta de Catalunya a Salt. | FOTO: A. PRADAS

L’equip de l’IES Joan Baptista Porcar de Castelló ha sigut el guanyador de la fase local de la segona edició de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat celebrada el dissabte 14 de febrer de 2015 a la Sala de Vistes Tomàs S. Vives Antón de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques de la Universitat Jaume I. El jurat va triar també, com a millor oradora, Balma Pardo, alumna del mateix institut.

El rector de l’UJI, Vicent Climent, encarregat d’inaugurar la jornada, va agrair a l’estudiantat de secundària i Batxiller i al jurat la seua participació en aquesta segona edició de la lliga de debat. A més, va subratllar la importància del bon ús de la paraula i del domini de l’argumentació perquè «ens permet fer-nos entendre i aconseguir convèncer els altres d’allò del que nosaltres mateixos estem convençuts; a més contribueix a l’enteniment entre les persones, la qual cosa el converteix en una de les millors eines per a promoure la convivència i el progrés col·lectiu».

Enguany els participants van haver de debatre al voltant de la pregunta «Els diners fan la felicitat?». El jurat va estar format per Eloisa Nos, com a representant de l’UJI; Vicent Marçà, d’Escola Valenciana; Maria Nebot, de la delegació de Castelló de l’Institut d’Estudis Catalans; Josep Martí, com a representant del professorat de secundària i Carles Crespo, representant de l’equip de l’UJI de la lliga de debat universitària.

L’equip de l'IES J.B. Porcar de Castelló com a guanyador d’aquesta fase local participarà en la fase final que tindrà lloc els dies 27 i 28 de març de 2015 a la seu de la Universitat Oberta de Catalunya, a Salt (el Gironès).

La jornada va ser clausurada pel vicerector de Cultura, Extensió Universitària i Relacions Institucionals, Wenceslao Rambla.