L’UJI rep els primers estudiants d’intercanvi d’Indonèsia

01/03/2015 | SCP

• Alumnes indonesis estudiants-indonesis Indonesia_DLL04-350

Els sis alumnes provinents de la University of Muhammadiyah Yogyakarta (Illa de Java). | FOTO: DAMIÁN LLORENS

La Universitat Jaume I ha rebut en febrer els primers estudiants d’Indonèsia mitjançant el programa d’intercanvi amb Amèrica del Nord i Àsia, impulsat pel Vicerectorat d’Internacionalització, Cooperació i Multilingüisme a través de l’Oficina de Relacions Internacionals amb la col·laboració de BP Oil i Banco Santander.

Els sis alumnes, que provenen de la University of Muhammadiyah Yogyakarta (Illa de Java), cursaran durant el segon semestre assignatures impartides en anglès dels graus en Economia i Estudis Anglesos. Els estudiants indonesis han destacat la gran oportunitat que suposa aquesta estada a la Universitat Jaume I per a aprendre l’idioma i, especialment, per a conèixer amb més profunditat la cultura del país. A més, les seues primeres impressions sobre l’UJI han sigut molt positives. En aquest sentit, han fet referència a la qualitat de les instal·lacions i els serveis del campus així com a l’amabilitat de l’estudiantat de l’UJI.

Aquest intercanvi ha sigut possible gràcies a un conveni signat amb la University of Muhammadiyah Yogyakarta en novembre de 2013 que, a més de permetre que l’estudiantat d’Indonèsia realitze estades a la universitat castellonenca, també ofereix l’oportunitat a l’estudiantat de l’UJI de cursar estudis en aquesta institució.

Aquest curs 2014/15, la Universitat Jaume I ha rebut un total de 30 estudiants a través del programa amb Amèrica del Nord i Àsia. Concretament, en el primer semestre van gaudir d’estades a l’UJI 16 alumnes: vuit dels Estats Units, quatre d’Austràlia i quatre de Malàisia; mentre que en el segon semestre han sigut 14 estudiants: vuit dels Estats Units i sis d’Indonèsia.

D’altra banda, aquest curs acadèmic 14 estudiants de l’UJI s'han beneficiat d’aquest programa d’intercanvi, cofinançat per BP Oil en les mobilitats a Amèrica del Nord i per Banco Santander en les d’Àsia i Oceania. En el primer semestre set alumnes van realitzar estades als Estats Units i, actualment, sis més es troben cursant el segon semestre també a Amèrica del Nord. A més, una estudianta iniciarà la seua estada a Malàisia aquesta setmana.

Així mateix, l’estudiantat de l’UJI ha pogut optar en la convocatòria d’enguany a 34 places per a realitzar estades en el curs 2015/16, amb un oferta de 22 places per als Estats Units i dues places en cadascun dels següents països asiàtics: el Japó, Rússia, Malàisia, Taiwan, Corea i Indonèsia.