L’UJI i l’Agrupació Provincial d’Empreses Tèxtils de Castelló signen un acord per a estudiar l’impacte de les compres públiques d’uniformes a empreses locals

15/02/2015 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir
  •  conveni-apet Conveni_textils_15DLL25_in

    D'esquerra a dreta: José Serna, Francisco Ferrer, Vicent Climent, Miguel Ángel Moliner i Rosa María Rodríguez. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

La Universitat Jaume I i l’Agrupació Provincial d’Empreses Tèxtils de Castelló (APET) han signat un acord per tal que el grup d’investigació IMK Innovació en Màrqueting de l’UJI realitze un estudi sobre l’impacte que tindria per a l’economia local que les administracions públiques optaren per comprar els uniformes dels seus empleats a empreses de producció local. L’acord ha sigut signat pel rector de l’UJI, Vicent Climent, i el president de l’APET, Francisco Ferrer.

Climent ha mostrat la seua satisfacció per la signatura de l’acord i ha afirmat que «aquest estudi pot aportar dades per a modificar, si cal, les licitacions de les administracions públiques per tal que aquestes actuen d’una manera més responsable amb ànim de generar riquesa en les zones més pròximes».

Per la seua part, el president de l’APET ha assenyalat que «l’objectiu és aconseguir que es valore la producció nacional quan els diners que s’han d’invertir són diners públics. Volem lluitar contra la competència deslleial i intentar que es consciencien les administracions públiques».

L’estudi pretén posar de relleu l’impacte negatiu que té per a l’economia local l’adquisició de productes amb un preu més baix però fabricats fóra d’Espanya, atès que aproximadament més del 90% del tèxtil que s’utilitza en l’administració pública espanyola està fabricat fora de la Unió Europea. Així, l’objectiu és analitzar les principals empreses tèxtils de la província per tal d’elaborar un índex de ponderació i la justificació de la seua aplicació en les licitacions.

En l’acte de signatura també han estat presents José Serna, secretari general de l’Associació d’Empresaris Tèxtils de la Comunitat Valenciana (ATEVAL); Miguel Ángel Moliner, vicerector d’Economia i PAS i coordinador del grup IMK, i Rosa María Rodríguez, professora del departament d’Empreses i Màrqueting i membre del grup IMK.

Fotografies

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions