El documental coproduït per l’UJI «Five days to dance» s'estrena als Estats Units

28/01/2015 | SCP

El llargmetratge documental Five days to dance, en la producció del qual participa la Universitat Jaume I de Castelló, s'estrenarà als Estats Units durant el Festival Internacional de Cinema de Santa Bàrbara (Califòrnia). Es consolida així com un dels documentals espanyols més importants de l'any després de passar amb èxit per nombrosos festivals internacionals de cinema com el de Sant Sebastià, Mèxic, Colòmbia o Xile.

El festival de Santa Bàrbara és un dels festivals de cinema independent més importants de tot el món. Enguany celebra la seua edició número 30 entre els dies 27 de gener i 7 de febrer en aquesta ciutat californiana situada al nord de Los Angeles. Entre d'altres, el festival guardonarà enguany a actors i actrius com Michael Keaton, Jennifer Aniston o Felicity Jones.

Five days to dance està codirigit per Rafa Molés, professor del Departament de Comunicació de la Universitat Jaume I, i el realitzador Pepe Andreu. En la producció de la pel·lícula ha jugat un paper determinant la Universitat Jaume I amb Robert Arnau, director del Laboratori de Comunicació Audiovisual i Publicitat, com a productor delegat. A més, tres alumnes de Comunicació Audiovisual han estat en el projecte i la graduada en Publicitat i Relacions Públiques, Ainhoa Alberola, s'ha convertit en la responsable de comunicació de la pel·lícula. La prestigiosa il·lustradora de Vila-real, Paula Bonet, signa el cartell de la pel·lícula.

El documental Five days to dance no solament ha triomfat en festivals, sinó que també ha aconseguit convertir-se en un fenomen en els cinemes espanyols en competir directament amb les grans superproduccions. Ha estat, per exemple, tres setmanes en cartellera a Madrid, cinc a Barcelona i set a València.

Five days to dance suposa una dura i profunda crítica al sistema educatiu i als rols socials imperants. Relata la història de dos ballarins que arriben a un col·legi de Sant Sebastià per a proposar un repte als estudiants: aprendre una coreografia i interpretar-la en tan sols cinc dies. Durant aqueix període de temps es produeix una petita revolució en les aules; els rols canvien, les persones es mostren tal com són i les relacions es transformen. Després d'aquesta experiència, la vida d'aquest grup d'adolescents mai tornarà a ser la mateixa.