Estudiants del grau de Mestre Infantil de l’UJI realitzen una sessió pedagògica musical amb alumnes del col·legi Àgora Lledó

28/01/2015 | SCP

•  expressio-musical Expressio_musical_15DLL05_in

La sessió ha sigut aplicada a alumnes de cinc anys per a mostrar als estudiants de l’UJI diverses estratègies educatives. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

Estudiants de l'assignatura de Fonaments i Didàctica de l'Expressió Musical del grau de Mestre en Educació Infantil de l’UJI han participat en una sessió pedagògica musical amb 20 alumnes d'infantil del col·legi Àgora Lledó que han visitat la Facultat de Ciències Humanes i Socials amb l'objectiu de formar part activa d'una aula del Grau de Mestre en Educació Infantil.

La sessió titulada mézclum pedagògic ha sigut aplicada a alumnes de cinc anys per a mostrar als estudiants de l’UJI diverses estratègies educatives a través d'exemples pràctics, mostrant la línia educativa musical seguida en l'Àgora Lledó International School, únic col·legi de la Comunitat que té un projecte de música incorporat des d'1 any. Per a això, s'ha comptat com a professor convidat amb Sven Valcárcel, artista polifacètic de Castelló la formació del qual s'inicia a edat primerenca amb estudis de violí i es completa amb les metodologies Orff, Willems o Kodaly. A més ha sigut membre de diferents orquestres a nivell nacional, membre de la Jove Orquestra de la Comunitat Valenciana, i concertino de l'Orquestra Simfónica de Castelló i Orquestra Supramúsica. Actualment és el concertino i director de recursos humans de l’Orquestra Lírica de Castelló. En l'àmbit docent, porta més de 14 anys com a professor de violí i orquestra en diferents centres de la província de Castelló i destaquen els seus 11 anys de docència en el Lledó International School de Castelló.

«Durant la sessió, els estudiants del grau de Mestre d'Infantil han pogut experimentar de primera mà com es pot treballar sobre la intel·ligència musical amb la guia d'un gran expert en metodologies musicals que realitza una valuosa labor des de fa més d'una dècada a Castelló. Ha sigut una sessió que esperem que els alumnes de l'assignatura recorden per què els aporte inspiració i tècniques que podran incorporar a la seua futura pràctica docent juntament amb totes les altres experiències enriquidores que el món universitari pot proporcionar-los» ha explicat José Luis Miralles, professor de l'Àrea de Didàctica de l'Expressió Musical de la Universitat Jaume I, que compagina amb la seua vida docent en el Conservatori Professional de Música «Mestre Tàrrega» de Castelló, del que és professor de piano per oposició des del 2008.

Aquesta activitat ha sigut organitzada per l'àrea de Didàctica de l'Expressió Musical del Departament de la Universitat Jaume I, a iniciativa del professor José Luis Miralles, amb la direcció d'Amparo Porta, i en col·laboració amb el Col·legi Àgora Lledó International School.