Més de 6.000 persones han gaudit dels espectacles del Reclam Èxit rotund de l'obra de circ contemporani «Capas», que ha clausurat la mostra

08/12/2014 | SCP

• Reclam cloenda-reclam Capas_DLL05

Cloenda del Reclam amb l'obra de circ contemporani «Capas». | FOTO: DAMIÁN LLORENS

La Mostra de Teatre de la Universitat Jaume I Reclam 2014 ha conclòs en la localitat de Benicàssim amb un teatre municipal que va penjar el cartell de complet per a veure Capas, una peça de circ contemporani que fusionava circ, dansa, teatre i música. L'obra va enlluernar al públic assistent per la seua magnífica posada en escena, un brillant treball actoral i un ritme trepidant, i el públic va ovacionar a la companyia durant varios minuts en finalitzar l'obra. A l'acte de clausura va acudir el rector de la Universitat, Vicent Climent , i el regidor de Cultura de l'Ajuntament de Benicàssim, Mauro Soliva.

La Universitat Jaume I ha organitzat aquesta nova mostra del Reclam en col·laboració amb els municipis d'Almassora, Benicàssim, Betxí, Castelló de la Plana, Nules, Onda i Vila-real. Uns 6.000 espectadors han passat per les variades propostes teatrals que s'han oferit durant l'últim mes, un índex d'ocupació bo ja que les propostes d'enguany eren totes per a recintes tancats i algunes d'elles per a aforaments reduïts per la concepció innovadora dels espectacles.

Per tot això, el director del Reclam, Toni Valesa, ha realitzat un balanç molt positiu de tota la mostra ja que «en la majoria dels casos els espectacles que es poden veure en el certamen, excepte rares excepcions, són propostes allunyades de les convencionals que s'ofereixen en el nostre entorn». A més, ha destacat que «és molt destacable la dinàmica de participació del públic que en molts casos forma part activa de les representacions més enllà del seu paper com a espectador».

Per a Valesa, encara que el balanç és satisfactori, «la tendència és anar a més perquè el públic reconeix en l'oferta del Reclam un segell i un perfil propis, que compta amb espectacles transgressors i difícils de trobar en altres contextos, la qual cosa fa que es desplace fins a les nostres comarques gent de València per a presenciar espectacles». El responsable de la mostra ha manifestat que la qualitat i el risc ètic i estètic són les divises de la programació «i anem a intentar mantenir-lo per a pròximes edicions».