Santiago Posteguillo rep el premi Bàrcino en el marc de la trobada «Barcelona Novel·la Històrica»

24/11/2014 | SCP

• Premi Posteguillo premi-posteguillo premi-posteguillo

Santiago Posteguillo en l'acte de lliurament del guardó. | FOTO: VOX UJI

El professor de l’UJI i escriptor Santiago Posteguillo ha sigut guardonat amb el Premi Internacional de Novel·la Històrica Bàrcino atorgat per l’Ajuntament de Barcelona en reconeixement al conjunt de la seua obra. El premi s’ha lliurat en el marc de la segona edició de la trobada Barcelona Novel·la Històrica, que reuneix a escriptors, editors i lectors de novel·la històrica al Born Centre Cultural.

El jurat, format  pel catedràtic d’Història Contemporània de la Universitat de Barcelona, Joan Villarroya; el periodista Òscar López; la novel·lista Maria Mercè Roca; el periodista Toni Soler, i el comissari de Barcelona Novel·la Històrica, Enric Calpena, va decidir, per unanimitat, «atorgar el Premi Internacional de Novel·la Històrica Bàrcino 2014 a Santiago Posteguillo, autor de dues conegudes trilogies ambientades en l’època romana que l’han situat com l’autor de novel·la històrica en castellà més conegut internacionalment».

Santiago Posteguillo és professor titular de llengua i literatura anglesa a la Universitat Jaume I i doctor europeu per la Universitat de València. Va estudiar literatura creativa als Estats Units, i lingüística i traducció al Regne Unit. És autor de nombroses publicacions acadèmiques entre articles d’investigació, monografies i diccionaris especialitzats. El 2006 va publicar la seua primera novel·la històrica, Africanus, el hijo del cónsul, la primera part d’una trilogia que continua amb Las legiones malditas (2008) i La traición de Roma (2009). El 2011 es va publicar el primer volum de la seua segona trilogia, Los asesinos del emperador; el 2013 apareix el segon volum Circo máximo, i està previst que s’edite el tercer en un futur pròxim. A part de novel·la històrica, Santiago Posteguillo també ha publicat La noche en que Frankenstein leyó El Quijote (2013) i La sangre de los libros (2014). Ha sigut finalista del Premio Internacional de Novela Histórica Ciudad de Zaragoza; premiat a la Setmana de Novel·la Històrica de Cartagena i ha rebut, entre d’altres, els guardons Hislibris.com 2009 al millor novel·lista històric i a la millor novel·la històrica i el Premi a les Lletres de la Generalitat Valenciana.