24/11/2014 | SCP

•  conveni-notaris Conveni_Notaris_DLL17

Acte de signatura del conveni. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, i el degà del Col·legi Notarial de València, César Belda, han signat un conveni marc de col·laboració entre ambdues entitats per a portar endavant accions d’interès mutu, facilitar el coneixement de l’activitat notarial entre l’estudiantat del Grau en Dret de la Jaume I, afavorir una formació de qualitat en matèries de Dret Privat i cooperar en la realització de cursos, jornades i seminaris de caràcter científic relacionats amb la pràctica notarial.

D’altra banda, també han signat un conveni específic per a oferir el curs denominat «Curs de Dret Notarial» amb el qual s’adapta l’assignatura de «Pràctica notarial» als nous plans d’estudi i a la implantació del Grau en Dret. El curs, que serà gratuït per a l’estudiantat, tindrà una durada de 30 a 39 hores i permetrà obtenir 1,5 crèdits optatius.

El rector de l'UJI ha agraït al Col·legi Notarial de València la signatura d’aquests dos convenis perquè redundaran en la docència i la recerca universitària. «Impartir una matèria com la pràctica notarial, fonamental en la formació en l’àmbit de les lleis, permetrà que tinguem graduats millor preparats» ha afegit Vicent Climent.

Per la seua part, el degà del Col·legi Notarial de València, César Belda, ha incidit en la importància d’impartir el «Curs de Dret Notarial» amb el qual s’aporten els coneixements pràctics «perquè aquesta formació obri tres consideracions. En primer lloc, com preparar els documents que eviten que la gent acabe en plets, prepara específicament per al treball en notaries o registres i per últim dóna un solatge de coneixement a l'estudiantat interessat en opositar a notaria o registre perquè avança part de les matèries que s’han d’estudiar en les oposicions».

Fotografies