La Universitat Jaume i l’Ajuntament de Vila-real reuneixen més de 50 empreses, centres d’investigació, universitats i institucions en la fira d’innovació DESTACA 2014 Més de 300 professionals ja s’han acreditat per a participar en la fira que també acollirà la visita de més de 1.000 alumnes de primària i secundària

23/11/2017 | SCP

La Universitat Jaume I ha presentat la Fira DESTACA 2014 que ha organitzat la Càtedra d'Innovació Ceràmica «Ciutat de Vila-real» amb l'Ajuntament de Vila-real i que tindrà lloc al Centre de Congressos, Fires i Trobades d’aquesta localitat la setmana del 24 al 28 de novembre. DESTACA 2014 és una fira científica, tecnològica i d'innovació que tindrà dos vessants: una de formació i una professional.

El director de la Càtedra d'Innovació Ceràmica «Ciutat de Vila-real», Juan Carda, ha explicat que la part divulgativa i de formació es desenvoluparà del 24 al 28 de novembre i s’espera la participació de més de 1.000 alumnes de primària i secundària de la localitat per formar-se en tallers científics i tecnològics. Quant a la fira professional, tindrà lloc del 26 al 28 de novembre, amb l’objectiu d'impulsar la trobada entre investigadors, tècnics i empresaris; activar el teixit industrial; potenciar les relacions Universitat-Empresa i promoure la transferència tecnològica i la innovació en els principals sectors socioeconòmics de la província. Participaran en la fira 50 expositors d’empreses innovadores, centres d’investigació, universitats i institucions; hi haurà un fòrum per a establir accions de networking i un espai per a conferències de científics i experts de reconegut prestigi. Està prevista la participació de més de 100 empreses e institucions i la presentació de més de 30 projectes, productes i serveis innovadors. Així mateix ja s’han acreditat per a visitar la fira més de 300 professionals i s’espera duplicar aquesta xifra en els pròxims dies.

Per la seua banda, el rector de l’UJI, Vicent Climent, ha explicat que la Universitat sempre ha considerat al sector empresarial com a un pilar fonamental en el seu desenvolupament i dels seus graduats. «La participació d’empreses i entitats en aquesta fira exposant les seues investigacions i innovacions farà que aquest esdeveniment siga un èxit amb tota seguretat. La interrelació entre investigadors universitaris i les empreses fomentarà la cooperació científica i empresarial, i contribuirà notablement a la transferència de coneixement i a la millora de la nostra societat». El rector ha donat les gràcies a l'Ajuntament de Vila-real i a les empreses que participen i col·laboren en la fira i que han participat en la presentació: Grupo Porcelanosa, Grupo Gimeno,Macer, Camacho Recycling, Torrecid, Proying, Sacmi, Becsa, Caixa Rural Vila-real, Sunic, Ferro Spain, La Caixa, BP Oil, Smalglass i Itaca.

En darrer lloc, l’alcalde de Vila-real, José Benlloch, s’ha mostrat molt satisfet de la col·laboració que ha posat en marxa l’ajuntament amb la Universitat i que ha permès obrir la Seu de la Plana a la ciutat, la posada en marxa de la Càtedra d'Innovació Ceràmica «Ciutat de Vila-real», i ara la celebració de la Fira DESTACA. Per a acabar, Benlloch ha reivindicat el paper de la universitat com a motor econòmic, generador d’ocupació i de progrés, i ha destacat la importància d’invertir en investigació.

Imatges de l'acte