Més de 2.000 persones s’inscriuen al mooc de la F2e i la Càtedra BP d’Estalvi i Eficiència Energètica de l’UJI

21/11/2014 | SCP

Més de 2.000 persones de 31 països diferents s’han inscrit a la nova proposta formativa que la Fundació per a l'Eficiència Energètica de la Comunitat Valenciana, F2e, i la Càtedra BP d'Estalvi i Eficiència Energètica de l’UJI han incorporat al portal mooc.uji.es, la plataforma de cursos oberts massius de la Universitat.  Es tracta del curs «Eficiència energètica en instal·lacions d'il·luminació», que es va iniciar el 10 de novembre.

Dirigit a persones amb coneixements bàsics d'electricitat i instal·lacions elèctriques, el curs  té per objectiu que els alumnes aprenguen a dissenyar instal·lacions d'il·luminació tenint en compte criteris d'eficiència energética. També aprendran a realitzar auditories energètiques d'instal·lacions d'il·luminació i a seleccionar el sistema de control adequat per a optimitzar el consum d'energia elèctrica.

El curs es divideix en tres parts, la primera sobre conceptes bàsics d'il·luminació, la segona sobre disseny d'instal·lacions d'il·luminació d'interiors i la tercera centrada en el disseny d'instal·lacions d'enllumenat públic.

Aquesta acció se suma a les quatre propostes educatives que s'han ficat en funcionament en  mooc.uji.es seguint la tendència d'universitats nord-americanes d'obrir cursos a tot el món a través d'Internet.