Els llibres de la Universitat Jaume I podran adquirir-se a través d'Unebook.es en qualsevol part del món La plataforma comercialitzarà tots els formats del llibre: paper, electrònic i impressió sota demanda

07/10/2014 | SCP

Les editorials universitàries espanyoles han creat una plataforma per a comercialitzar els llibres universitaris en espanyol a tot el món i en tots els formats: paper, electrònic i impressió sota demanda. Unebook (http://www.unebook.es), impulsada per la Unió d'Editorials Universitàries Espanyoles i les 66 editorials científiques que integren l'associació, incorporarà a més obres d'editorials universitàries iberoamericanes per a la seua distribució a Europa.

Publicacions de la Universitat Jaume I participa en aquest nou portal de venda, que comercialitzarà totes les obres que publiquen les editorials universitàries: llibres científics, de divulgació, traduccions, assajos, edicions crítiques, obres de referència, revistes científiques, actes de congressos, tesis doctorals i llibres de creació literària, entre altres. Els llibres publicats per les editorials universitàries espanyoles en la resta de les llengües de l'estat –català, basc i gallec – i europees seran igualment distribuïts a través d'Unebook.es.

L'especialització (venda en línia exclusiva del llibre universitari en espanyol), la independència (no pertany a l'entorn de cap web, sinó que està construïda i gestionada de forma autònoma) i la versatilitat (presenta una oferta de compra mixta: formats e-book i paper) la converteixen en l'única plataforma de les seues característiques dins i fora d'Espanya.

Les editorials universitàries espanyoles s'han proposat convertir Unebook.es, que arranca amb un catàleg de més de 50.000 títols, en el portal de referència del llibre universitari en espanyol, en poc de temps. «És un punt de partida, no d'arribada», afirma el president de l'associació, Lluís Pastor. «És un projecte que comença amb la voluntat de millorar l'oferta i el servei dia a dia. Un projecte viu i un espai clau dins de l'estratègia de l'UNE per a posicionar el contingut universitari en espanyol a l'univers digital», ha afegit.

L'UNE va crear fa quatre anys una tenda en línia per a la venda dels llibres electrònics de les universitats sota el domini Unebook.es. Ara, des d'aquest domini, a més dels llibres electrònics, es comercialitzaran tots els formats (paper, electrònic i impressió sota demanda) i el conjunt d'obres que publiquen les editorials universitàries.

Altres notícies:

Publicacions de la Universitat Jaume I presenta les seues novetats a Liber 2014