La professora de l’UJI Pilar Safont ha sigut nomenada secretària de l’Associació Internacional de Multilingüisme

15/09/2014 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir
  • Pilar Safont pilar-safont PilarSafont

    Pilar Safont, directora de la Unitat d'Educació Multilingüe. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

La directora de la Unitat d’Educació Multilingüe de la Universitat Jaume I, Pilar Safont Jordà, ha sigut nomenada secretària de l’Associació Internacional de Multilingüisme (IAM). Safont és membre vocal de la Junta Directiva d’aquesta reconeguda associació des de setembre de 2011 i la durada d’aquest nou càrrec serà de dos anys consecutius (2014-2016) fins que tinguen lloc les pròximes eleccions. Aquesta Associació Internacional del Multilingüisme gaudeix d’un alt prestigi entre els experts del fenomen del multilingüisme i és reconeguda a escala mundial. L’objectiu principal és constituir una xarxa d’investigadors per a compartir coneixement i avançar en la investigació del multilingüisme.

La doctora Maria Pilar Safont Jordà és professora titular de Sociolingüística de la Llengua Anglesa, i membre del grup d’investigació LAELA. Ha sigut coordinadora del Màster en Ensenyament i Adquisició de la Llengua Anglesa en Contextos Multilingües fins a 2011, i actualment és la directora de la Unitat per l’Educació Multilingüe a la Universitat Jaume I. La seua investigació se centra en el desenvolupament de la competència pragmàtica en aprenents d’anglès com a tercera llengua, els factors que influeixen en el ús d’una tercera llengua i en el multilingüisme precoç (edats: 2-7 anys). Ha realitzat diversos estudis sobre l’adquisició i ús d’actes de parla per part d’aprenents d’anglès com a tercera llengua i ha publicat la seua recerca en revistes científiques internacionals com ara The International Journal of Multilingualism, The International Journal of Bilingualism, o The International Journal of Sociolinguistic Studies. És autora del llibre Third Language Learners. Pragmatic Production and Awareness (2005) publicat per Multilingual Matters, i ha coeditat el volum Intercultural Language Use and Language Learning (2007), publicat per l'editorial Springer. Ha dirigit projectes d’investigació i tesis doctorals sobre la competència pragmàtica en persones multilingües. Actualment investiga el vincle entre actituds lingüístiques en infants i el seu desenvolupament pragmàtic multilingüe. 

Les seues publicacions més recents inclouen, entre d’altres, (i) Pragmatic Competence in Multilingual Contexts (2011) en The Encyclopedia of Applied Linguistics. Wiley-Blackledge, (ii) Early pragmatic development in consecutive third language learning publicat (2012) en el International Journal of Multilingualism, (iii) Early stages of trilingual pragmàtic development (2013) en el Journal of Pragmatics. A més, és membre del consell editorial de les revistes International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Open Applied Linguistics Journal i International Journal of Research in ELT. Col·labora com a avaluadora externa en publicacions científiques com ara Cultura y educación, International Journal of Multilingualism i Journal of Pragmatics, i també és avaluadora experta de l'ANEP.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions