«Five days to dance», el documental en què col·labora la Universitat Jaume I, estarà en el Festival de Sant Sebastià El llargmetratge també estarà en el Festival Internacional de Cinema Documental de la Ciutat de Mèxic (DocsDF)

09/09/2014 | SCP

Five days to dance, la pel·lícula documental dirigida per Pepe Andreu i el professor de la Universitat Jaume I Rafa Molés, ha sigut seleccionada per al Festival Internacional de Cinema de Sant Sebastià, el més important d'Espanya i un dels més importants del món, que celebrarà la 62a edició del 19 al 27 de setembre. A més, el llargmetratge també estarà en el Festival Internacional de Cinema Documental de la Ciutat de Mèxic (DocsDF).

El documental, que es va rodar entre Sant Sebastià i la ciutat alemanya de Bremen, compta amb el suport de la Universitat Jaume I i el Laboratori de Comunicació d'aquesta universitat, que ha contribuït amb mitjans tècnics. Robert Arnau, professor del Departament de Comunicació l’UJI, ha sigut el productor delegat de la pel·lícula en la qual també han participat els alumnes de Comunicació Audiovisual José Ángel Calvé, Eugenio Císcar i Gonzalo Martín. A més, Ainhoa Alberola, que va començar en Five days to dance com a estudiant de Publicitat, ara és la responsable de comunicació del documental.

Projecció a l’UJI

La Universitat Jaume I projectarà Five days to dance els dies 22 i el 23 de novembre a les 19.30 h al Paranimf de la Universitat com a activitat dins de la XXII Mostra de Teatre «Reclam». A més, el dissabte 22, juntament amb el visionat de la pel·lícula, els espectadors podran participar en un col·loqui amb part de l'equip del film. D'altra banda, al novembre el documental es projectarà en 50 sales de cinema d'Espanya, Andorra, Xile, Argentina i Colòmbia dins del programa El documental del mes.

La pel·lícula produïda pels valencians SUICAfilms i la productora basca REC Grabaketa Estudioa qüestiona el sistema educatiu, els esquemes socials preestablerts i els models de comunicació interpersonal. Tot a través de les vivències d'un grup d'adolescents que s'enfronten amb un gran repte. Un dilluns al matí, una parella de coreògrafs els diu, en entrar en classe, que tenen cinc dies per a aprendre una coreografia i, aqueix mateix divendres, pujar a un escenari i ballar. El repte no és només la dansa. Un petit big bang sacseja les seues vides.