Professorat i alumnat de l’UJI participa en les excavacions arqueològiques a Borriana

15/09/2014 | SCP

Professorat de l’Àrea d’Història Antiga i alumnat en pràctiques de la Universitat Jaume I i la Universitat de València ha participat en les excavacions arqueològiques que es desenvolupen a la Vila de Sant Gregori i al jaciment protohistòric i històric de Vinarragell, ambdós al terme municipal de Borriana.

Els projectes, dirigits pel catedràtic Juan José Ferrer Maestro, han comptat amb el professor Josep Benedito com a cap de l’excavació a Sant Gregori i codirector a Vinarragell amb José Manuel Melchor i Arturo Oliver, i la col·laboració del Museu Arqueològic de Borriana, l’Ajuntament de Borriana, el Servei d’Investigacions Arqueològiques i Prehistòriques de la Diputació de Castelló i la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport.

La vila romana de Sant Gregori, situada a 100 m de la costa, està datada entre el canvi d’era i el segle IV d.C., encara que també s’hi han trobat materials d’època romana republicana i ibèrica. Durant la campanya de 2014 s’ha continuat  l’excavació del peristil i de l’estany per a completar la planimetria de l’entorn i s’ha procedit a netejar i consolidar les estructures ja excavades.

El jaciment de Vinarragell, pròxim al camí Santa Pau, és un hàbitat del període del Ferro Antic referent de les colonitzacions dels fenicis i de l’inici de la cultura ibèrica. Entre els objectius de 2014 destaca la fotogrametria digital en l’alçament del plànol de les restes conservades i la revisió, estudi i dibuix dels materials del Museu Arqueològic de Borriana.