L’UJI i Residencial Azahar del Mediterráneo convocaran un premi de recerca sobre l'Alzheimer

11/09/2014 | SCP

• Conveni Alzheimer conveni-alzheimer conveni-alzheimer

Francesc Artola i Vicent Climent en la signatura del conveni. | FOTO: ÀLEX PÉREZ

La Universitat Jaume I i la residència per a la tercera edat Residencial Azahar del Mediterráneo han subscrit un acord de col·laboració amb l'objectiu de convocar un premi de recerca sobre la malaltia de l'Alzheimer i ciències aplicades a les demències entre la comunitat educativa de la universitat pública de Castelló.

L'entitat Residencial Azahar del Mediterráneo, S.A., presidida per Shaban Kilani, destinarà 6.000 euros per a la dotació d'aquest premi i realitzarà la convocatòria amb la col·laboració de la Universitat Jaume I, que treballarà en el disseny i realització d'aquesta a través de l'Oficina de Cooperació en Recerca i Desenvolupament Tecnològic (OCIT).

A l'acte de signatura del conveni han assistit el rector de la Jaume I, Vicent Climent; el vicerector d’Investigació i Doctorat, Antonio Barba, i el secretari del consell d'administració de Residencial Azahar del Mediterráneo, Francesc Artola.

Vicent Climent ha mostrat la seua satisfacció per la iniciativa i ha agraït que institucions privades com ara Residencial Azahar del Mediterráneo impulsen la recerca, particularment en la situació econòmica actual, i en temes de l'envergadura de l'Alzheimer. Així mateix, ha afegit que «en uns moments en què l’UJI està consolidant els seus estudis de Ciències de la Salut, té una gran importància incentivar els investigadors per a avançar en la resolució d'aquest problema que afecta la societat».

Per la seua banda, Francesc Artola ha assenyalat que l'Alzheimer és un problema no sols de l'administració, sinó també social, per la qual cosa és necessari realitzar aportacions per a, almenys, intentar prevenir i millorar les primeres etapes d'aquesta malaltia. «Estem segurs que d'aquesta col·laboració s'obtindran resultats positius, dels quals tothom podrà beneficiar-se. A més, esperem que servisca d'estímul per a les persones responsables d'aquests temes i també perquè hi haja més empreses i institucions que s'impliquen en aquesta qüestió, que és de tots».