L’empresa MEDCO del Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de l’UJI analitza les cares de Bélmez per al programa «Cuarto milenio»

10/09/2014 | SCP

L’empresa Mediciones y Corrosión (MEDCO) del Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de la Universitat Jaume I de Castelló ha realitzat una part important de les anàlisis de les cares de Bélmez de la Moraleda, un estudi que serà abordat diumenge 7 de setembre de 2014 en el programa Cuarto milenio per Iker Giménez i José Javier Gracenea en un especial dedicat a aquest tema.

Creada en 2006 com una empresa derivada de la Universitat Jaume I de Castelló, MEDCO és una enginyeria química que ofereix serveis de consultoria i assistència tècnica a productors i usuaris de recobriments. Líder mundial en assajos de corrosió, durant els últims anys han aconseguit l'experiència i l'equip necessaris per a convertir-se en socis tecnològics clau per a qualsevol projecte de desenvolupament de pintures.

Al novembre de 1971, un periòdic local feia ressò d'un fet paranormal a Bélmez de la Moraleda (Jaén). Una veïna d'aquesta localitat, María Gómez Cámara, assegurava que en el sòl de ciment de la seua cuina, mentre cuinava, va observar una gran taca amb forma de rostre humà. Cinc dies més tard, un paleta va raspar la suposada cara i hi va tirar guix a sobre. No obstant això, la suposada cara va reaparèixer dies més tard. Era un rostre aparentment d'home, amb els ulls i la boca oberts i uns llargs traços foscos a manera de bigotis. En els dies següents, nous rostres que es van afegir a l'inicial van sorgir en el sòl de la cuina i el passadís de la casa i fins al moment ningú ha pogut resoldre la raó d'aquest misteri.