La Universitat Jaume I i la Diputació promouran la recerca i el desenvolupament d'activitats culturals per tota la província La Diputació destinarà 97.000 euros al Programa d'Extensió Universitària, a la Mostra de Teatre «Reclam» i a estudis de recerca i informes tècnics

09/09/2014 | SCP

• Conveni amb Diputació diputacio-cultura conveni-diputacio

El rector de l'UJI, Vicent Climent, i el president provincial, Javier Moliner, en la signatura del conveni. | FOTO: DIPUTACIÓ

La Universitat Jaume I i la Diputació de Castelló han signat un conveni que té com a objectiu impulsar la recerca i el desenvolupament de programes d'activitats culturals. El rector de la UJI, Vicent Climent, i el president provincial, Javier Moliner, han ratificat aquest matí l'acord de col·laboració a través del qual la Diputació destinarà 97.000 euros al Programa d'Extensió Universitària, a la Mostra de Teatre «Reclam» i a estudis de recerca i informes tècnics.

D'aquesta manera, Moliner i Climent ratifiquen la bona sintonia entre ambdues institucions i sumen recursos per a la recerca, divulgació i manteniment del patrimoni cultural de Castelló. «Tant el Programa d'Extensió Universitària com el Reclam són programes que ens permeten arribar al territori de Castelló i treballar en l'estudi i desenvolupament de la cultura de la nostra societat, a més de ser iniciatives que tenen una excel·lent acollida per part dels habitants dels municipis participants», ha destacat el rector de l'UJI, Vicent Climent. «La Diputació sempre estarà al costat de la major font de talent i coneixement de la província, i junts treballarem per a canalitzar-ho a favor del desenvolupament dels nostres pobles i per a acostar la cultura castellonenca a la nostra gent», ha afegit Moliner.

El Programa d'Extensió Universitària (PEU) és una iniciativa per a la promoció i desenvolupament sociocultural de la província a través d'una oferta de conferències i exposicions, així com un cicle de formació itinerant, entorn de temes com ara la catalogació del patrimoni o turisme rural per a tots els municipis de menys de 5.000 habitants. L'import destinat a aquest programa és de 65.000 euros.

Per la seua banda, en la Mostra de Teatre «Reclam» s'invertirà un total de 22.000 euros perquè es duga a terme en diferents municipis de la província, determinats a proposta d'una comissió mixta. Finalment, ambdues institucions definiran conjuntament les temàtiques per a la realització d'estudis de recerca i elaboració d'informes tècnics, per als quals es destinaran 10.000 euros.

Altres notícies:

La Universitat Jaume I i la Diputació treballaran conjuntament per a millorar l'eficiència i l'estalvi energètics a la província de Castelló