La Fundació Isonomia de l’UJI i el Col·legi de Treball Social de Castelló s'implicaran conjuntament en l’àmbit de la sensibilització social i cultural

09/09/2014 | SCP

•  conveni-treballsocial conveniisonomia03

Carmen Barceló i Vicent Climent en la signatura del conveni. | FOTO: ÀLEX PÉREZ

La Fundació Isonomia de la Universitat Jaume I i el Col·legi Oficial de Treball Social de Castelló han signat un conveni marc de col·laboració que permetrà treballar conjuntament en l’àmbit de la promoció i sensibilització social. El conveni ha sigut signat pel rector de la Universitat i president de la Fundació Isonomia, Vicent Climent, i la presidenta del Col·legi Oficial de Treball Social de Castelló, Carmen Barceló.

El conveni permetrà col·laborar en activitats de sensibilització social i cultural, de desenvolupament científic i tecnològic, d'intercanvi de persones expertes i de formació del personal. En aquest sentit es fomentarà la participació i l'accés de les col·legiades i els col·legiats en l'activitat de la Fundació mitjançant l'establiment de convenis específics.

El rector de l’UJI, Vicent Climent, ha destacat la importància d’aquesta col·laboració. «Entenem que els treballadors socials tenen un paper fonamental com a experts a l’hora de promoure la igualtat en la societat i, a través de la Fundació Isonomia, podran conèixer millor quines són les diferents situacions en què es poden trobar i aprendre de la seua experiència acumulada», ha assenyalat el rector. «Però, a més, per a nosaltres és un suport important per a traslladar a la societat totes aquelles polítiques necessàries per a aconseguir una societat progressista i justa que tracte les persones com es mereixen i amb igualtat», ha afegit.

Per la seua part, la presidenta del Col·legi de Treball Social, Carmen Barceló, ha manifestat que el conveni els permetrà, d’una banda, complementar la formació dels treballadors i treballadores socials. «Considerem que els treballadors socials necessiten més formació en l’aspecte de gènere per a poder fer una intervenció més àmplia i concreta», ha assenyalat Barceló, qui també ha destacat una segona vessant del conveni com és la col·laboració amb Isonomia de forma activa en totes les campanyes de difusió «aprofitant que tenim una xarxa de treball social al voltant de tota la província», ha conclòs.

A la signatura del conveni també han assistit la vicerectora de Planificació Estratègica, Qualitat i Igualtat, M. José Oltra; la vicepresidenta de la Fundació Isonomia, Asunción Ventura; la tècnica d’Isonomia, M. José Ortí, i la tècnica del Col·legi de Treball Social, Maria Barrachina.

Fotografies