04/07/2014 | SCP

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent; l’alcalde de Vila-real, José Benlloch;  el director de la Càtedra d’Innovació Ceràmica, Juan Carda; la regidora d’Educació de l’Ajuntament de Vila-real, Rosario Royo i els investigadors Pierre Joliot-Curie i Anne Curie, han clausurat les I Jornades Científiques «Connecta amb la ciència» que s’han celebrat a la Seu de la Plana.

Pierre Joliot-Curie, nét de Marie Curie, ha clausurat les jornades amb la conferència  «Radioactivitat o la ciència d'allò invisible» i ha lliurat els premis als alumnes guanyadors de la segona edició del concurs científic de la càtedra, que enguany s'ha centrat en la cristal·lografia. Joliot-Curie procedeix d'una notable família de científics en la qual, a més dels seus pares, els més coneguts van ser els seus avis, Marie i Pierre Curie, que van guanyar el Premi Nobel de Física en 1903 pel seu estudi de la radioactivitat. Anys després, en 1911, la seua àvia va arreplegar el seu segon Nobel, aquesta vegada de Química.

La Biblioteca del Coneixement i la Casa dels Mundina han acollit del 24 al 27 de juny una sèrie d’actes, tallers i conferències dedicades a la ciència i a la seua divulgació. Més de 200 persones han participat en aquestes jornades científiques on s’ha pogut gaudir de tallers dedicats a diferents àmbits científics. Maria Vallet, doctora en Ciències Químiques per la Universitat Complutense de Madrid, va apropar als assistents el món dels biomaterials com a materials del futur. Per la seua banda, Belén Yuste i Sonnia L. Rivas-Caballero, autores de la biografia Slodowska Curie, una polaca en París, van ser les encarregades d’aprofundir una mica més en la vida de la guanyadora de dos premis Nobel.

Guanyadors del Segon Concurs «Càtedra d’Innovació Ceràmica Ciutat de Vila-real»

En la cloenda d’aquestes jornades s’ha fet entrega dels premis del Segon Concurs «Càtedra d’Innovació Ceràmica Ciutat de Vila-real». Els alumnes dels diferents col·legis de la província de Castelló han participat en aquest concurs dividit en dues modalitats: la científica i la ceràmica.

En la modalitat ceràmica, Pilar Sotillo, de l’Escola Superior de Ceràmica de l’Alcora, amb la  peça Mar de cristal, ha guanyat el primer premi, dotat amb mil euros. L’accèssit en aquesta modalitat ha sigut per a Miguel​ Á​ngel Renau, també de l’Escola Superior de Ceràmica de l’Alcora, amb la peça Estructur.

En la modalitat científica, els guanyadors han sigut els alumnes de Fundació Flors amb el treball titulat «Cristal·lografia, un món de màgia». L’accèssit ha sigut per a l’IES Miralcamp amb el  treball «Cristalizaciones ADP».