La Jaume I participa en l’exposició «Imatges Vives» que mostra el patrimoni de les universitats de la Xarxa Vives

07/02/2014 | SCP

El Museu de la  Universitat d’Alacant (MUA) acull l’exposició «Imatges Vives» sobre el patrimoni artístic, científic i documental de les vint-i-una universitats de la Xarxa Vives. Aquesta mostra forma part del programa commemoratiu del XX aniversari de la Xarxa i arreplega una representació del patrimoni artístic, científic i documental d’aquestes universitats en 5 àmbits temàtics: arts plàstiques (pintura, escultura, dibuix, obra gràfica); documents i llibres; objectes; campus virtual, videocreacions i projeccions vídeo-gràfiques i, finalment, Espai Gaudí.

La Universitat de Castelló ha aportat a aquesta exposició commemorativa un conjunt de peces històriques que formen part de dues seccions específiques del seu fons antic: la Biblioteca Jurídica d'edicions originals del segle XVI que compta amb 175 títols selectes, i la col·lecció de Cartografia Històrica de la Corona d'Aragó, en exemplars originals dels segles XVI a XIX, que compta amb quasi 200 mapes. També  s'han aportat dos llibres molt representatius del dret de València (l'edició dels Furs de 1547-48) i Catalunya (l'edició dels Usatges de Barcelona de 1544); i tres mapes de format reduït.

L’UJI també ha portat fins a Alacant quatre cartells de primera edició, dissenyats pel cineasta i cartellista Iván Zulueta, que formen part de la col·lecció de 25 cartells d'aquest autor que posseeix la Universitat Jaume I. Així mateix, també es mostra un videoart titulat Mozart, en la producció del qual ha col·laborat el Grup d’Investigació en Química Teòrica i Computacional de la Jaume I.

La mostra, comissariada per Lourdes Cirlot, vicerectora de Relacions Institucionals i Cultura de la Universitat de Barcelona, i coordinada per la UA, es podrà visitar fins el proper 5 d'abril.

Altres notícies de la Xarxa Vives:

La Xarxa Vives d’Universitats publica un manual d’estil per a la redacció de textos institucionals en anglès