José Manuel Pérez «Pericles» anima els futurs professors a introduir valors i actituds d'emprenedoria a les aules

10/02/2014 | SCP

• Pericles increa-pericles foto_04_Conferencia_Pericles_DLL010-350

«Pericles» va presentar diferents programes que ja s'han utilitzat amb èxit en diversos centres de formació no universitària. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

L'enginyer tècnic i professor de la Universitat d'Oviedo José Manuel Pérez «Pericles» va oferir el passat 3 de febrer la conferència «Emprenedoria a les aules: Com afrontar el repte en nivells pre-universitaris?» organitzada per la Càtedra INCREA i el Màster Universitari en Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes.

José Manuel Pérez, creador de Valnalón, empresa del Govern del Principat d'Astúries responsable de la introducció del currículum emprenedor en els nivells pre-universitaris, va presentar diferents programes que ja s'han utilitzat amb èxit en diversos centres de formació no universitària. Així mateix, va animar els futurs professors a què siguen emprenedors i introduisquen els valors i actituds pròpies d'un comportament emprenedor a les seues aules.

En l'acte també va intervenir la vicerectora d'Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, Pilar García Agustín, qui va ressaltar que la Jaume I és la primera universitat de l'estat espanyol que ha introduït un programa específic per formar a formadors no universitaris en emprenedoria, especialment a estudiants del màster de professorat. A més, a la conferència van assistir representants dels graus de primària i infantil que van mostrar el seu interès per incorporar formació específica en actituds emprenedores a futurs mestres.