La Universitat Jaume I posa en marxa el nou Servei d'Experimentació Animal

31/03/2014 | SCP

• Servei d'Experimentació Animal experimentacio-animal animalario

El rector de l’UJI ha visitat les instal·lacions acompanyat de membres del Consell de Direcció, degans i directors dels centres. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

La Universitat Jaume I ha posat en marxa el nou Servei d'Experimentació Animal, un servei general de suport a la investigació, la finalitat del qual és donar cobertura a la investigació científica de qualitat i a la docència, que ha contat amb la financiació del Pla Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2007-2013 (OB-1-12).  El rector de l’UJI, Vicent Climent, ha visitat les instal·lacions acompanyat pel president del Consell Social, José Luis Breva; la coordinadora del Servei, Ana María Madariaga; diversos membres del Consell de Direcció, l'equip deganal de la Facultat de Ciències de la Salut, degans i directors d'altres centres a més de representants de l'Oficina Tècnica d'Obres Públiques (OTOP).

El Servei d'Experimentació Animal se situa en un edifici de 1.500 m2, distribuïts en una planta baixa i dues plantes tècniques (soterrani i coberta). Alberga nou estances per a animals, 16 sales de conducta, laboratori de mostres i zona de neteja, per a donar servei a l'experimentació i altres finalitats científiques de la Facultat de Ciències de la Salut. Actualment quatre grups d’investigació realitzen treballs de recerca en el Servei d'Experimentació Animal i està previst augmentar prompte el nombre d’usuaris. Principalment, els investigadors utilitzen rates i ratolins però la instal·lació està preparada per a acollir en un futur altres rosegadors, conills i peixos.

Cal destacar que aquest edifici ha completat el procés de certificació mediambiental realitzat per Green Building Council Espanya en obra construïda, amb l'obtenció de quatre fulles verdes, sobre un màxim de cinc. És un dels pocs edificis del sector públic que ha obtingut aquesta elevada valoració en la certificació mediambiental. Això suposa una reducció d'emissions de CO2 del 19,46%, una reducció d'energia primària consumida del 22,11% i una reducció en el consum d'aigua del 68,91%, respecte a un edifici que no haguera adoptat les mesures mediambientals incorporades a l'edifici de la Universitat.

El rector de l’UJI ha destacat la importància de comptar amb aquestes instal·lacions, ja que «la implantació d'uns estudis com Ciències de la Salut comença per reforçar la investigació».

Fotografies de la visita