La campanya de quatre estudiants de l’UJI ha sigut seleccionada com a finalista en el concurs «Únete al Movimiento Parkinson» Les votacions estaran obertes fins al 28 de febrer a la web del concurs

22/01/2014 | SCP

• Que tiemblen 2 concurs-parkinson pskfotogramaspot4

Fotogrames de l'espot.

• Que tiemblen concurs-parkinson pskfotogramaspot

La campanya ¡Que tiemblen! creada per un grup d'estudiants i egressats de la Universitat Jaume I ha sigut seleccionada com una de les cinc finalistes en el concurs creatiu «Únete al Movimiento Parkinson», convocat per la Federació Espanyola de Parkinson (FEP).

Marcos García i Jorge Benavent, llicenciats en Comunicació Audiovisual; Rodrigo Molinero, llicenciat en Publicitat i Relacions Públiques, i Nadia García, estudianta de segon curs de Comunicació Audiovisual, han sigut els creadors d'aquesta campanya composta per un vídeo, un cartell i cinc tuits que tenen com a objectiu plasmar el paper que exerceixen les associacions de Parkinson i convidar a l'associacionisme. «La nostra idea creativa és donar una visió més positiva d'aquesta malaltia i capgirar els problemes del Parkinson», explica Marcos García.

Les cinc obres finalistes, seleccionades per un jurat professional, poden votar-se fins al 28 de febrer a la pàgina web del concurs www.unetealmovimientoparkinson.org. La FEP premiarà les tres campanyes que més vots reben amb un primer premi en metàl·lic de 2.000 euros, un segon de 1.000 euros i un tercer premi de 500 euros.

Aquesta iniciativa, posada en marxa per la FEP al setembre de l'any passat, té com a objectiu fomentar el coneixement del Parkinson, donar a conèixer la important labor que realitzen les associacions d'afectats i animar a totes les persones susceptibles de formar-ne part a associar-se'n.

La malaltia de Parkinson (EP) és un trastorn neurològic crònic, neurodegeneratiu i invalidant, que afecta més de 150.000 famílies a Espanya. Per a la millora de la seua qualitat de vida, els afectats necessiten un tractament farmacològic i unes teràpies rehabilitadores específiques que es van adaptant a les seues necessitats en funció de la progressió de la malaltia. Els afectats tenen accés a aquestes teràpies de rehabilitació a través de les associacions de Parkinson, que posen a la disposició de les persones afectades equips de professionals especialitzats en Parkinson, i informació fiable i de qualitat sobre la EP. Aquestes entitats són, a més, un suport emocional per a afectats i familiars. No obstant això, menys del 15% de les persones afectades de Parkinson són sòcies d'aquestes associacions.