L’UJI presenta el documental del projecte «Missions interculturals»

07/01/2014 | SCP

• Missions interculturals missions-interculturals missionsinterculturals

El vicerector de Cultura, Wenceslao Rambla, va participar a la presentació. | FOTO: VOX UJI

La Universitat Jaume I va presentar el passat 11 de desembre el documental resum del projecte «Missions interculturals», un projecte de participació comunitària que treballa en els àmbits de l’educació, la cultura i el desenvolupament local. Més de 35 persones entre professorat i alumnat de la Universitat Jaume I i voluntaris d’altres grups socials (Creu Roja, membres del Casal Popular de Castelló i de la Càtedra Unesco de Filosofia per a la Pau) han format part del projecte.

L’equip ha treballat conjuntament amb el Grup Promotor de l’Agenda 21 de la Cultura de Vilanova d’Alcolea i Sant Mateu, on estan representats tots els col·lectius i associacions locals del municipi. Aquesta intervenció conjunta, que s’ha desenvolupat en quatre fases (iniciació, sensibilització, intervenció i anàlisi de les dades recollides) sorgeix com a resposta a una demanda social del territori, concretament de la ciutadania de Vilanova i de Sant Mateu. La xarxa social d’aquestes poblacions va posar en relleu la necessitat d'incidir, des d’una vessant intercultural, en el procés de creació de les condicions necessàries perquè siga possible en alguna dimensió local prèviament acordada pel grup promotor del municipi, una societat més inclusiva en termes socioculturals.

El projecte parteix de l’ideari de les Missions Pedagògiques espanyoles i de l’essència de les Brigades Artístiques cubanes. Es va gestar al si del Seminari Garbell, i es va presentar i acceptar com a projecte OPI-UJI «Migració i interculturalitat», subvencionat per l'Observatori Permanent de la Immigració (OPI-UJI) de l'Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat (OCDS), i el Servei d’Activitats Socioculturals, comptant també amb la col·laboració dels ajuntaments de Sant Mateu, Vilanova d’Alcolea i les Coves de Vinromà.

Video de la presentació