La investigació de l’UJI es consolida la primera en Comunicació segons el Rànquing I-UGR Basat en la investigació publicada en les revistes internacionals de major impacte i visibilitat

11/07/2013 | SCP

La Universitat Jaume I encapçala la investigació en Comunicació a nivell nacional segons el Rànquing I-UGR d'universitats Espanyoles segons Camps i Disciplines Científiques de 2013 basat en la investigació publicada en les revistes internacionals de major impacte i visibilitat. La investigació desenvolupada a l’UJI també es troba entre les millors en altres disciplines com ara Ciències dels Materials, en la que ocupa el número cinc; Química, Arquitectura i Psicologia, en el número vuit; i Empresa, disciplina en què apareix en novè lloc entre les 56 universitats públiques i privades espanyoles analitzades. El Rànquing I-UGR proposa un mètode d'ordenació que sintetitza sis paràmetres que mesuren els aspectes qualitatius i quantitatius de la producció científica de les universitats, emprant com a font d'informació les prestigioses bases de dades de Thomson-Reuters (antic ISI) Web of Science i Journal Citation Reports.

Entre les disciplines analitzades, l’UJI es troba de nou en el número un en comunicació tenint en compte les dades de l'última dècada, del 2003 al 2012. D'altra banda, en l'últim lustre, del 2008 al 2012, cal destacar el posicionament en cinquè lloc en  investigació en Ciències dels Materials, així com els vuitens llocs en Química i Arquitectura. L’UJI ocupa posicions positives en pràcticament la totalitat de disciplines en què s'ha analitzat la investigació desenvolupada al campus, encara més tenint en compte la grandària i la joventut de la universitat. Així, en els últims cinc anys s'ha posicionat en vuitè lloc en Química i Arquitectura; en el 14, en Enginyeria Industrial; en el 16, en Economia; i en el 22, en Estadística i en Bioquímica, Biologia Cel·lular i Molecular. Si es té en compte una trajectòria investigadora més àmplia, que comprenga els últims deu anys, el rànquing situa a la investigació de l’UJI per disciplines en vuitè lloc en Psicologia; novè en Empresa; en el número 16 en Automàtica i Robòtica; en el 18 en Sociologia; en el 22 en Farmàcia i Toxicologia; en el 23 en Informàtica; en el 24 en Geografia i Urbanisme; en el 28 en Neurociències i en el 29 en Enginyeria Elèctrica i Electrònica.

Pel que fa als resultats per camps científics; el millor valorat de la Jaume I és el camp de Psicologia i Educació, que ocupa el vuitè lloc tenint en compte les investigacions de l'última dècada. Al camp de la Química i Enginyeria Química l’UJI s'ha posicionat en el número 12; i en el d'Economia, Empresa i Negocis, en el 13. Així mateix, ocupa posicions destacades en Enginyeries, en el número 14, altres Ciències Socials, el 15; Física, el 18; i Tecnologies de la Informació i la Comunicació, el 24.

Les dades de l’UJI són especialment significatives si es té en compte que té poc més de 14.000 estudiants, la qual cosa per la situa per grandària en el número 37 de les 74 universitats públiques i privades espanyoles. El rànquing, segons destaquen els autors, està organitzat per camps i disciplines científiques a fi d'evitar presentar la informació per grans branques de coneixement que puguen diluir els distints perfils d'investigació que exhibeixen les universitats, de manera que puga captar-se millor en quines especialitats són més actives i influents. Així mateix, s'utilitzen sèries temporals àmplies: un període de deu anys (2003-2012) i un període de cinc anys (2008-2012), amb la qual cosa s'intenta dotar d'estabilitat als resultats.

Rankings I-UGR: http://www.rankinguniversidades.es/