Més de 30 estudiants de l’UJI realitzaran pràctiques en el Rototom per a potenciar la seua emissió a través d'Internet i de Vox UJI Ràdio

28/06/2013 | MARÍA BENAVENTE

• Conveni Rototom conveni_rototom convenirototom

La presentació de l'acord s'ha desenvolupat al plató de televisió del Laboratori de Comunicació Audiovisual i Publicitat de l’UJI (LabCom). | FOTO: DAMÍAN LLORENS

El vicerector de Cultura i Extensió Universitària de la Universitat Jaume I, Wenceslao Rambla, i el director del festival Rototom Sunsplash, Filippo Giunta, han presentat en el plató de televisió del Laboratori de Comunicació Audiovisual i Publicitat de l’UJI (LabCom) un acord de col·laboració per ampliar i intensificar les relacions entre ambdues parts. Com a punt més destacat -d'ací la singular ubicació de la convocatòria-, el conveni contempla el reforçament de l'emissió en directe del festival a tothom per ràdio i televisió a través d'Internet, comptant amb mitjans humans i tècnics de la universitat de Castelló, la qual cosa redundarà en la formació dels estudiants i la difusió de l'esdeveniment a nivell internacional.

L'acord s'inscriu en el marc del conveni general que van signar l’UJI i el Rototom el 2011, que va formalitzar les excel·lents relacions entre la universitat i el festival des que es va instal·lar a Benicàssim el 2010. En la presentació també han participat el director del Departament de Ciències de la Comunicació de l’UJI, Javier Marzal; el director del LabCom, Robert Arnau; el director de Comunicació i Màrqueting del Rototom, Claudio Giust, i la responsable de televisió i ràdio de l'oficina de premsa del festival, Oriana Brunori.

El festival acollirà més de 25 estudiants en pràctiques de les titulacions de Comunicació Audiovisual, Periodisme i Publicitat i Relacions Públiques, que realitzaran funcions d'operadors de càmera, tècnics de so, realització, producció, muntatge i postproducció sota la supervisió de professionals de l'equip del Rototom. De la mateixa manera, tres estudiants de l’UJI estan realitzant ja les seues pràctiques externes en les oficines del Rototom a Benicàssim, concretament dues alumnes de Publicitat i Relacions Públiques i un estudiant de Comunicació Audiovisual. En aquest sentit, el vicerector de l’UJI ha destacat que «la música no solament és quelcom lúdic, sinó que té un vessant formatiu i inclou aspectes reflexius molt enriquidors».

Amb la seua dedicació durant els vuit dies de festival, els estudiants contribuiran al fet que el públic internacional puga seguir el festival reggae de Benicàssim en temps real des de qualsevol racó del món. Les entrevistes a bandes i músics en el plató de Sunsplash TV, la cobertura del Fòrum Social i de la Reggae University o els reportatges d'ambient seran el repte professional amb el qual els estudiants de l'UJI demostraran els seus coneixements i les habilitats adquirides en els estudis. Un «context extraacadèmic molt favorable que brinda la possibilitat als estudiants d'implicar-se i créixer professionalment», segons afirma el director del Departament de Ciències de la Comunicació de la Jaume I, Javier Marzal.

El director del Rototom, per la seua banda, ha agraït a la Universitat Jaume I «la seua col·laboració i suport tècnic que permet el desenvolupament d'aquest ambiciós projecte» que possibilitarà l'emissió en directe des del festival a través de ràdio i televisió.

Emissió a través de Vox UJI Ràdio

La ràdio del festival emetrà un any més a través de la freqüència de Vox UJI Ràdio, en la 107.8 de la FM, i amb la col·laboració d'estudiants del Grau en Periodisme de l’UJI, que realitzaran els informatius. En aquesta emissió participaran importants locutors de programes musicals de referència a Espanya, Itàlia, França, Anglaterra, Mèxic o Polònia, com són Robbo Ranx (BBC Radio del Regne Unit), Miguel Caamaño (Radio 3), Selekta Kaza (Radio Campus França), Santi Palazzo (FM Rock & Pop de Buenos Aires) i Piero Tosi (Radio Città Fujiko d'Itàlia). RNE 5 i RNE Exterior també col·laboraran en la realització de programes, entre altres importants emissores internacionals.

Catedràtics de l’UJI, en el Fòrum Social

L'acord entre la Jaume I i el Rototom té un altre vessant més acadèmic. El Departament de Filosofia i Sociologia de l’UJI intensificarà la col·laboració iniciada l'any passat amb el Fòrum Social, amb la presència del catedràtic d'Ètica i director del Departament Domingo García Marzá, qui moderarà un dels debats principals, sobre desobediència civil. Precisament la revista especialitzada d'aquest departament, Recerca. Revista de pensament i anàlisi va publicar el passat mes d'abril una extensa entrevista amb Zygmunt Bauman realitzada pel professor de filosofia Vicente Ordóñez durant la seua participació en el Fòrum Social de 2012.

A més, el Departament d'Història, Geografia i Art de l’UJI, que sempre s'ha mostrat interessat en l'orientació cultural del festival, donarà cobertura als continguts més destacats del Fòrum Social a través del programa de Vox UJI Ràdio Parlem d'història, dirigit i presentat pel professor titular d'Història del Món Actual Vicent Sanz Rozalén, qui l'any passat també va participar en la citada entrevista acadèmica amb Bauman.

Més informació: http://www.rototomsunsplash.com/es.

Fotografies

Més notícies de la FCHS:

L’UJI entrega els premis del primer Concurs de Traducció Literària

Simon Tormey veu possible la participació directa en democràcia a llarg termini