La professora Marta Martín participa en el programa «La aventura del saber»

04/05/2021 | SCP

Marta Martín, professora de l’Àrea de Comunicació Audiovisual i Publicitat de l’UJI, ha participat en el programa La aventura del saber (La 2, RTVE) dins de l’espai «La universidad responde».

Marta Martín, professora de l’Àrea de Comunicació Audiovisual i Publicitat de l’UJI, ha participat en el programa La aventura del saber (La 2, RTVE) dins de l’espai «La universidad responde», on ha contestat la pregunta: «¿Cómo han influido las redes sociales en la fotografía?».

La docent ha explicat que el canvi s'inicia amb el procés de digitalització i el desenvolupament de dispositius intel·ligents que ens permeten estar sempre connectats a Internet. En la seua opinió, «abans les fotos es prenien per a recordar moments i ara per a comunicar-nos. En fer-se públiques en les xarxes socials, assistim a una espectacularització de la vida privada que, en moltes ocasions, ens porta a repetir patrons socials amb una funció apel·lativa que busca dir: “Mira'm, ací estic jo”».

Aquestes càpsules informatives de dos minuts de durada responen de forma senzilla qüestions complexes. «La universidad responde» trasllada l’esforç que realitza el personal investigador del col·lectiu científic universitari per fer una recerca connectada amb les necessitats de la societat en les diferents àrees de coneixement. El projecte ha sigut coordinat per la Conferència de Rectors i Rectores de les Universitats Espanyoles.

La universitat pública de Castelló ha participat en el projecte amb més de dues dotzenes de càpsules informatives que tracten temes relacionats amb l’energia, els residus, la traducció, els videojocs, la mediació policial o les identitats nacionals, entre altres.