Bioreactor de membranes (MBR) ceràmiques de baix cost fabricades amb residus agroindustrials

22/06/2018 | SCP

Dijous pròxim 28 de juny de 2018 FACSA, ITC-UJI, ESAMUR, el Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana i IPROMA organitzen una jornada informativa sobre tecnologies sostenibles per al tractament i la reutilització d’aigües residuals en la qual s’analitzarà, des de diferents perspectives, el treball desenvolupat i els resultats obtinguts fins avui amb el projecte REMEB i es presentaran altres sistemes respectuosos amb el medi ambient.

El projecte REMEB, finançat pel programa Horitzó 2020 de la Unió Europea, ha desenvolupat un bioreactor de membranes (MBR) ceràmiques de baix cost, fabricades amb residus agroindustrials. Els MBR són un dels sistemes més avançats del mercat per al tractament d’aigües residuals. Aquesta iniciativa s’ha implementat a l’estació depuradora d’aigües residuals d’Aledo (Múrcia), per a la reutilització d’aigua per a l’agricultura i es troba actualment en l’última fase de validació.

L’esdeveniment, que compta amb el suport de l’Ajuntament d’Aledo, tindrà lloc al centre sociocultural del municipi en horari de 10.15 h a 13.30 h. A més, amb antelació a la jornada, s’ha organitzat una visita a l’EDAR d’Aledo per a veure-hi la tecnologia instal·lada en operació.

El consorci de REMEB està compost per socis internacionals procedents de set països, encapçalats per FACSA. També hi participen l’Institut de Tecnologia Ceràmica ITC-UJI, l’empresa d’enginyeria francesa IMECA PROCESS, la consultora de Xipre ATLANTIS, l’empresa noruega BIOWATER, el Consell de Cambres de Comerç de la Comunitat Valenciana, el laboratori castellonenc de recerca i projectes de medi ambient IPROMA, el centre ceràmic italià CENTRE CERAMICO, el centre de recerca ceràmica de Turquia SAM, la Universitat Antonio Nariño de Colòmbia i l’Entitat de Sanejament i Depuració d’Aigües Residuals de la Regió de Múrcia, ESAMUR.

Més informació sobre la jornada: