17/12/2018 | SCP

Una delegació de la Universitat Jaume I (UJI) ha participat en la 26a edició de les Jornades d’investigació de les universitats espanyoles a la ciutat de Palma de Mallorca. La presència de l’UJI en aquesta reunió mostra l’aposta de l’equip rectoral dirigit per Eva Alcón per avançar en els nous reptes de la innovació de la recerca i la transferència del coneixement a la ciutadania, alhora que millorar la coordinació amb el sistema universitari espanyol. Per la seua banda, els experts de la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE) han reivindicat la simplificació del marc regulatiu i certesa en el finançament, mitjançant plans plurianuals, per tal d’evitar l’estrangulació de la recerca.

El vicerector d’Investigació i Transferència de l’UJI, Jesús Lancis, argumenta que aquesta trobada ha resultat molt enriquidora per a diversos àmbits vinculats amb la recerca, perquè «hem de subratllar el paper central de les universitats en la generació de coneixement i en la innovació, ja que el sistema espanyol genera al voltant del 70% de la ciència a Espanya». A més a més, «s’han tractat en profunditat temes molt rellevants i d’actualitat com ara la nova llei de contractes, el desafiament de la publicació de resultats en open access o els sexennis d’investigació i transferència», afegeix.

A més de Lancis, han assistit a les Jornades d’investigació de la CRUE el vicerector adjunt de Transferència, Innovació i Emprenedoria, David Cabedo; la cap del Servei de Gestió Econòmica, Inmaculada Balaguer, i membres tant de l’Oficina de Cooperació en Investigació i Desenvolupament Tecnològic (OCIT) -encapçalats pel seu director, Ismael Rodrigo- com de la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació (UCC+i) del Servei de Comunicació i Publicacions.

TROBADES DE LES XARXES SECTORIALS

La Universitat de les Illes Balears ha acollit els dies 28, 29 i 30 de novembre de 2018 les XXVI Jornades de Recerca de les Universitats Espanyoles, organitzades per la comissió sectorial d'R+D+I de la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE). La trobada, celebrada a l'Auditòrium de Palma, ha reunit més de 400 persones que treballen als serveis, oficines i òrgans de les universitats espanyoles que s'encarreguen del suport administratiu i la gestió dels fons necessaris per dur a terme la recerca universitària.

Com a novetat d'aquesta edició, s’han inclòs en les jornades les trobades de la Xarxa d'Unitats de Gestió de la Recerca (RedUGI), de la Xarxa de les Oficines de Transferència de Resultats de la Recerca (RedOTRI), de la Xarxa de les Oficines Europees d'R+D+I (RedOE) i de la Xarxa de Divulgació i Cultura Científica (RedDivulga).

La inauguració de les jornades va comptar amb la presència del secretari general d'Universitats del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, José Manuel Pigarrón; el rector de la Universitat de les Illes Balears, Llorenç Huguet; el president de CRUE R+D+I i rector de la Universitat de Còrdova, José Carlos Gómez; i la presidenta del Govern de les Illes Balears, Francina Armengol. Per la seua banda, José Carlos Gómez, José Manuel Pigarrón i el vicerector de Recerca i Internacionalització de la UIB, Jaume Carot, han sigut els encarregats de clausurar les jornades el dia 30.