1a Conferència de la Càtedra UNESCO d'Esclavituds i Afrodescendència

Acte

Conferència

Títol

1a Conferència de la Càtedra UNESCO d'Esclavituds i Afrodescendència. «Les paraules que ens delaten. De l'esclavitud i la tracta, a la racialització»

Sala de graus Germà Colón de la Facultat de Ciències Humanes i Socials

9.15 h

Entitat

Càtedra UNESCO d'Esclavituds i Afrodescendència

Breu descripció

Els dies 12 i 13 de setembre de 2023 la Universitat Jaume I acollirà la I Conferència de la Càtedra UNESCO d'Esclavituds i Afrodescendència, «Les paraules que ens delaten. De l'esclavitud i la tracta, a la racialització». L'acte està organitzat per la Càtedra de l'UJI i compta amb els auspicis de la Conselleria de Justícia (Conveni per a la formació i difusió de drets fonamentals) i la Facultat de Ciències Humanes i Socials. Les activitats tindran lloc a la sala de graus Germà Colón.

La Càtedra UNESCO d'Esclavituds i Afrodescendència té per objectiu la investigació i la difusió de les condicions històriques que van donar lloc a l'esclavitud i al seu impacte en la cultura occidental, i el llegat de racisme i discriminació que enllaça amb noves formes de sotmetiment i exclusió.

Les Jornades, obertes al públic que desitge participar, tenen caràcter pluridisciplinari. En elles participen destacats historiadors, juristes, experts en comunicació, periodistes, antropòlegs, creadors i gestors culturals i activistes contra la discriminació. Federico Mayor Zaragoza, que fora director general de la UNESCO de 1987 a 1999, estarà present a través d'unes paraules gravades amb aquest motiu.