Jornada: «Dones diverses»

Data: 21 i 22 de gener 2022
Acte: Jornada
Títol: «Dones diverses»
Hora i lloc:  21 de gener, 18.30 h, HD0127AA (UJI) - 22 de gener, 12 h, ECO Les Aules
Entitat: Universitat Jaume I

Descripció:

La Universitat Jaume I ha organitzat el 21 i 22 de gener la jornada «Dones diverses», un espai d'encontre entre dones amb diversitat que té com a objectiu remarcar aquelles conductes i actituds de la vida quotidiana que es donen per sentades però que en la societat normativa solen passar desapercebudes. A través de la performance, d’una taula rodona i d’un taller on el protagonista serà el joc, diferents dones amb diversitat contaran les seues experiències com, per exemple, les dificultats per a vestir-se o desvestir-se, o tots els factors que impliquen sortir una nit de festa.

Les activitats, coordinades per la professora i investigadora en autisme de l’UJI Irene Garcia-Molina, començaran el 21 de gener, a les 18.30 hores, a l’aula HD0127AA de l’UJI amb la performance «Cenicienta» (Ventafocs) per part de Costa Badía, qui es defineix com a artista i mediadora cultural tullida. Aquesta activitat està dirigida a l’estudiantat i professorat del Màster de Psicopedagogia de la Jaume I. El treball de Costa se centra en la validació de l’error i el desafiament dels estereotips de bellesa. Així, a través de l’art, es debatrà sobre l’error i la frustració d’aconseguir (o no) posar-se una sabata.

La segona sessió tindrà lloc el 22 de gener, a les 12 hores, en el pati d’ECO Les Aules i estarà oberta al públic amb entrada lliure. Per a aquest dia s’ha programat la taula rodona «Dona Diversa», moderada per Irene Garcia-Molina, que comptarà amb la participació de tres dones amb diversitat funcional: Costa Badía, Vanessa Font i María Endrino. Vanessa Font és una dona amb discapacitat visual, llicenciada en Ciències de la Informació, especialitzada en periodisme. María Endrino és una dona amb altes capacitats intel·lectuals, llicenciada en Psicologia i estudiant de doctorat. Amb totes tres i amb el públic participant s'establirà un debat al voltant d’actes o conductes que solen ser aprovades per la societat normativa però que deixen de banda a les persones amb diversitat.

Finalment, es realitzarà un taller dirigit per Costa Badía per a totes les persones assistents amb l’objectiu de recapacitar vers la diversitat a través del joc.

L’activitat compta amb la col·laboració del Màster Universitari en Psicopedagogia de l’UJI, ECO Les Aules, Diputació de Castelló i Banco Santander (Premi Investigació Compromís Social).