Conferència decharlas.com: «Inteligencia artificial y videojuegos, una relación muy estable»

12/11/2019 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Data: 14 novembre 2019
Acte: cicle 
«decharlas.com»
Títol: «Inteligencia artificial y videojuegos, una relación muy estable» a càrrec de Raúl Montoliu
Lloc: saló d'actes de l'Escola de Doctorat i Consell Social
Hora: 19 hores
Entitat: decharlas.com

Breu descripció: la gran majoria de videojocs actuals tenen personatges no jugables o (NPCs) que estan controlats per algun algorisme d'intel·ligència artificial. Aquests algorismes implementen des de comportaments molt bàsics, a uns altres molt complexos que poden fer l'efecte, al jugador, que davant hi ha un altre jugador humà, en comptes d'un NPC controlat per un algorisme.

Aquesta xerrada pretén, en primer lloc, fer un repàs de com la intel·ligència artificial s'ha aplicat en els videojocs i de per a què pot servir en el videojocs presents i futurs. Posteriorment, es comentarà com podem fer que un algorisme aprengui a jugar per si mateix a videojocs.

Raúl Montoliu va estudiar Enginyeria en Informàtica en l'UJI on es va doctorar en mètodes avançats informàtics. Actualment treballa com a investigador en el grup GIANT (Research Group on Machine Learning for Smart Environments) de l'UJI i com a professor en el Departament d'enginyeria i ciència dels computadors de l'UJI. Entre altres línies de recerca, està interessat en l'aplicació de tècniques d'intel·ligència artificial en videojocs. És l'actual director del grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs en l'UJI. Quan té temps lliure li agrada jugar a videojocs com Fallout 4, The witcher 3, God of war o The last of us. També gaudeix amb jocs d'estratègia per torns com la sèrie Civilization o Total War.

Aquest esdeveniment és gratuït, però per a poder fer una previsió adequada cal fer la inscripció en Meetup.

 

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions