Conferència decharlas: «Alzheimer, la enfermedad de las mil historias»

24/10/2018 | SCP

Data: 25 d'octubre de 2018
Acte: xarrada decharlas.com
Títol: «Alzheimer, la enfermedad de las mil historias» a càrrec de Javier Burgos, director gerent de l'Institut d'Investigació de La Fe
Lloc: saló d'actes de l’Escola de Doctorat, Consell Social i Postgrau
Hora: 19 hores
Entitat: Universitat Jaume I, decharlas.com

Breu descripció: el cicle Decharlas.com ha organitzat el 25 d'octubre de 2018 a les 19 hores la conferència «Alzhéimer, la enfermedad de las mil historias» a càrrec de Javier Burgos, doctor en Biologia i director gerent de l'Institut d'Investigació de La Fe. La conferència tindrà lloc al saló d’actes de l’Escola de Doctorat, Consell Social i Postgrau de la Universitat Jaume I amb entrada lliure i gratuïta (clicar per fer la inscripció).

Recorregut per la història de la malaltia d'Alzheimer, des del seu descobriment fa més de cent anys fins a l'actualitat, comentant les diferents aproximacions terapèutiques i diagnòstiques, i intentant contextualitzar la malaltia amb exemples concrets de pacients i familiars relacionats amb aquest procés neurodegeneratiu.

Javier Burgos és llicenciat en Ciències Biològiques per la UV (1994) i doctor per la Universitat Autònoma de Madrid (2000). Fins a 2007 ha treballat en recerca a l'Hospital La Fe, l'Hospital de Bellvitge, el Children’s Hospital de Los Angeles, el Centre de Biologia Molecular i a la Universitat Federal de Rio Gran do Sul. A més, és  docent a la Universitat de Granada, Universitat Politècnica de València, Universitat Autònoma de Madrid, Universitat Jaume I, Universitat Europea de Madrid i Universitat CEU Sant Pablo.

Director científic (2007-2014) i director general (2014-2017) de l'empresa biotecnològica NEURON BIO, director gerent (2017-2018) de la Fundació per a la Recerca d'Andalusia Oriental (FIBAO) i director gerent (2018-actualitat) de l'Institut de Recerca de la Fe. A més a més, és col·laborador habitual en Naukas, en Jot Down, en Desgranant Ciència, en la Càtedra de Cultura Científica de la Universitat del País Basc i en altres mitjans.