Informació dels assumptes tractats en el Consell de Govern Sessió número 08/2023 (27 de setembre de 2023)

27/09/2023 | SCP

El Consell de Govern aprova la modificació del Reglament del Servei d’Esports
El Consell de Govern ha aprovat la modificació del Reglament del Servei d’Esports per tal d’adequar-lo i actualitzar-lo a la realitat i la legislació vigent.

Es tracta d’un reglament de règim intern que té com a objectiu regular el funcionament del Servei d’Esport, d’aplicació tant al personal del Servei d’Esports com al seus usuaris i usuàries. En aquest sentit, estableix entre d’altres l’estructura i organització del servei, el personal i règim de funcionament del mateix, instal·lacions, material, activitats, formació, competicions, etc.

L’UJI aprova el I Pla de Responsabilitat Social Universitària orientat als Objectius de Desenvolupament Sostenible-UJI (2023-2026)
El Consell de Govern ha aprovat el I Pla de Responsabilitat Social Universitària Orientat als Objectius de Desenvolupament Sostenible (2023-2026) de l’UJI, el qual respon als mandats dels marcs internacionals, nacionals i regionals per a avançar en matèria de sostenibilitat i responsabilitat social organitzativa.

L’elaboració d’aquest Pla ha permès mobilitzar la reflexió de la comunitat universitària i definir els objectius estratègics i les línies d’acció que des de la Universitat es volen impulsar, desenvolupar i avaluar amb la finalitat d’aportar un avanç a la consecució de l’Agenda 2030.

Amb aquest Pla s’ha establit un full de ruta col·lectiu d’accions concretes per a, durant quatre anys, canalitzar els esforços com a universitat socialment responsable i rendir comptes com a agent de transformació social.

El I Pla de RSU-ODS s’estructura al voltant de quatre grans àrees que reflecteixen les missions fundacionals i la gestió requerida per a aconseguir-les. Les quatre dimensions són: Governança i gestió; Formació; Investigació i transferència; i Relació amb la societat i lideratge.

Per a cada dimensió es marquen objectius de RSU i, per a aconseguir-los, s’han establit línies d’acció, que inclouen accions concretes. En conjunt, el Pla té establits 13 objectius de RSU i 38 línies d’acció que permetran no sols consolidar mitjançant 173 accions concretes la transformació cap a una universitat socialment responsable, sinó també realitzar una sòlida contribució a l’Agenda 2030 de Nacions Unides i els objectius de desenvolupament sostenible que l’orienten.

L’UJI presenta l’informe inicial del Pla d’Ordenació Docent del curs 2023-2024
El Vicerectorat d’Ordenació Acadèmica i Professorat ha presentat al Consell de Govern l’informe inicial del Pla d’Ordenació Docent (POD) corresponent al curs 2023-2024 que ofereix una visió de l’estat actual de l’assignació docent realitzada pels departaments en concordança amb l’oferta acadèmica de titulacions per aquest curs acadèmic.

L’informe s’estructura en dues seccions. D’una banda, es dona la visió de l’estat actual de l’assignació docent, realitzada pels departaments, i els centres en el cas de professorat extern de màsters, d’acord amb l’oferta acadèmica de les titulacions i, d’altra, la distribució de la docència assignada segons diversos aspectes relacionats amb el professorat.

Durant el curs 2023-2024 el nombre total de crèdits a impartir previstos inicialment és de 19.959,18, en concret, 16.215,38 en titulacions de grau i 3.743,80 en màsters oficials.

El Consell de Govern aprova la proposta d’una plaça de professorat ajudant doctor
El Consell de Govern ha aprovat la convocatòria d’una plaça de professorat ajudant/a doctor/a de la Unitat Predepartamental d’Infermeria amb el perfil docent en Determinants de Salut i Programes de Salut en Infància, Adolescència i Edat Reproductiva en el grau en Infermeria.

El Consell de Govern aprova l’adhesió de l’UJI a l’associació «Plataforma One Health Una Sola Salud»
El Consell de Govern ha aprovat l’adhesió de la Universitat Jaume I a l’associació «Plataforma One Health Una Sola Salud», xarxa d'àmbit estatal que conjumina els esforços d'organitzacions
col·legials nacionals, associacions i fundacions pertanyents a diferents àmbits i sectors, i que te com a finalitat essencial contribuir a millorar l’estat de salut de la població mitjançant accions encaminades cap a un abordatge integral de la salut alineat amb l’enfocament One Health promogut per l’aliança tripartita formada per l’Organització Mundial de la Salut, l’Organització Mundial en Sanitat Animal i l’Organització de les Nacions Unides per a l’Alimentació i l’Agricultura.