Informació dels assumptes tractats en el Consell de Govern Sessió número 08/2022 (28 de setembre de 2022)

28/09/2022 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

La rectora informa sobre les adaptacions de la normativa pròpia de l’UJI a la modificació de la Llei de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació
La rectora Eva Alcón ha informat al Consell de Govern que la Universitat està treballant per a analitzar l’impacte en la normativa interna de l’UJI de la modificació de la Llei de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació. Així, com a exemple d’aquestes adaptacions normatives, s’ha referit a l’aprovació del nou reglament que regularà el procediment per a la incorporació de personal investigador i personal tècnic de suport.

A més, Alcón ha destacat que la reforma de la Llei de la Ciència contempla un horitzó de finançament a mitjà termini que arribe a l’1,25% del PIB en 2030 (actualment és el 0,58%) i incorpora una nova modalitat de contracte indefinit per al personal d’investigació, tècnic i de gestió i altres temporals per als investigadors predoctorals (4 anys) i per als postdoctorals (de 3 a 6 anys).

La rectora informa del nomenament d’una vicegerenta econòmica i d’un comissionat per a la Inspecció de Serveis
La rectora de l’UJI ha informat al Consell de Govern de la posada en marxa aquest mes d’octubre d’una vicegerència econòmica per a donar suport en l’àmbit de la gestió econòmica i de la contractació, així com d’assumptes generals de la Universitat. La persona que assumirà aquest càrrec serà Antonia Garrido, qui ha sigut directora econòmica de l’Hospital Provincial de Castelló.

A més, també ha informat del nomenament de Francisco Toledo com a comissionat de la rectora per a la Inspecció de Serveis.

En últim lloc, també ha informat que el projecte de Llei Orgànica del Sistema Universitari (LOSU) ha iniciat la seua tramitació parlamentària.

El Consell de Govern aprova la modificació del Reglament de funcionament del Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia
El Consell de Govern de la Universitat Jaume I ha aprovat la modificació del Reglament de funcionament del Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia per tal d’adaptar-lo als nous estatuts de l’UJI aprovats pel Decret del Consell 95/2021, de 9 de juliol, i al Reglament marc de funcionament dels departaments de la Universitat Jaume I, modificat en octubre de 2021.

Aquesta normativa estableix la composició i competències d’aquest departament, els seus òrgans de govern i la seua memòria i règim econòmic.

El Consell de Govern aprova la modificació del Reglament de funcionament de la Unitat Predepartamental d’Infermeria
El Consell de Govern de la Universitat Jaume I ha aprovat la modificació del Reglament de funcionament de la Unitat Predepartamental d’Infermeria per tal d’adaptar-lo als nous estatuts de l’UJI aprovats pel Decret del Consell 95/2021, de 9 de juliol, i al Reglament marc de funcionament dels departaments de la Universitat Jaume I, modificat en octubre de 2021.

Aquesta normativa estableix la composició i competències d’aquest departament, els seus òrgans de govern i la seua memòria i règim econòmic.

L’UJI aprova el Reglament per a la instrucció d’expedients disciplinaris i de funcionament de la Comissió Disciplinària
El Consell de Govern ha aprovat el Reglament que desplega l’article 130 dels Estatuts per a la instrucció d’expedients disciplinaris i de funcionament de la Comissió Disciplinària.

L’article 130, introduït en la reforma de 2021 dels Estatuts de la Universitat Jaume I, regula el règim disciplinari i preveu que, per al suport al Rectorat en l’exercici de la potestat disciplinària, es podrà disposar d’una comissionada o comissionat per assessorar i vetlar pel bon funcionament de l’estructura funcional de la Universitat i instruir els expedients disciplinaris; també es preveu l’existència d’una comissió que ha d’informar sobre les propostes de resolució d’expedients disciplinaris i actuarà, provisionalment, com a comissió de convivència.

Aquest reglament regula el nomenament i funcions de la comissionada o comissionat del Rectorat per a instruir els expedients disciplinaris, així com la composició i funcionament de la comissió. A més, detalla l'estructura i fases del procediment disciplinari.

El Consell de Govern aprova la designació dels membres de la Comissió Disciplinària
El Consell de Govern de l’UJI ha aprovat la designació dels cinc membres que componen la Comissió Disciplinària de l'UJI, tres del PDI amb vinculació permanent, un de l’estudiantat i un del PAS. Concretament, ha designat les següents persones: Joan Serafí Bernat Martí, Raquel Agost Felip i Reina Ferrández Berrueco (PDI); Maribel Gil Ruiz (PAS), i Gerard Corella Aymerich (estudiantat).

El Consell de Govern aprova la convocatòria d'ajudes a la innovació educativa de la Universitat Jaume I per a l'any 2023
El Consell de Govern ha aprovat la convocatòria d’ajudes a la innovació educativa de la Universitat per a l’any 2023. Com a novetats, cal destacar que enguany s’han avançat els terminis, per tal de disposar dels projectes actius a principis d’any. A més, s’han inclòs en la valoració les experiències COIL (Collaborative Online International Learning). Aquestes iniciatives impliquen el desenvolupament, de manera virtual, d’assignatures o mòduls compartits amb universitats d’altres països, amb el valor afegit que això suposa per a la formació acadèmica i personal de l’estudiantat, alhora que afavoreix la inclusió d’aquelles persones que, per circumstàncies econòmiques, socials o familiars, tenen més dificultats per a realitzar una estada a l’estranger.

L’objectiu d’aquestes ajudes és promoure i impulsar el desenvolupament de la millora i la innovació educativa a l’UJI principalment en tres vessants: oferir recursos i mitjans per a incrementar la qualitat educativa dels estudis i la docència, contribuir a desplegar la política institucional de l’àmbit educatiu a les titulacions oficials, i promoure el desenvolupament professional docent del professorat.

La convocatòria, dotada amb 95.000 euros, contempla tres tipus d’ajudes: projectes de millora de titulació, en resposta a mancances i deficiències detectades en la docència en els estudis oficials; projectes d’innovació educativa, adreçats a experimentar i investigar noves formes d’organització docent i renovar metodologies, i accions d’innovació de continuïtat, destinades a repetir la implementació d’activitats dels dos tipus anteriors d’ajudes de la convocatòria de 2022 per a millorar-les o consolidar-les. En el cas d’aquest últim tipus d’ajuda, la quantia total en cap cas serà superior a l’atorgada al mateix projecte en l’any anterior.

Les ajudes poden ser sol·licitades per un GIE, centre o titulació, de manera individual o conjunta tenint en compte que una unitat organitzativa sols pot participar en una sol·licitud d’ajuda i un mateix professor o professora en dues sol·licituds. Per a demanar l’ajuda cal emplenar la memòria en el formulari que es troba a  http://www.uji.es/serveis/use/base/UFIE/innoedu/pie/ abans del 28 d’octubre de 2022.

Quan finalitze el termini de presentació de sol·licituds es publicarà en la pàgina web de la UFIE la resolució provisional de sol·licituds admeses i excloses per a aquest procediment selectiu perquè es realitzen les esmenes necessàries a través del registre telemàtic de l’UJI.

Les ajudes definitivament admeses seran avaluades pel Consell Assessor per a la Transformació Docent de l’UJI i la resolució definitiva es publicarà en la pàgina web de l’UJI.

Entre els criteris d’avaluació es tindrà en compte la qualitat de la proposta, la viabilitat, la creativitat, haver tingut finançament en els últims tres anys en convocatòries competitives externes a l’UJI, la contribució a les línies de govern vinculades als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) o a la docència en línia en col·laboració amb institucions de fora d’Espanya (COIL). Cal remarcar que no es concediran ajudes a projectes amb una puntuació global inferior a 50 punts.

L’UJI ha aprovat el curs de formació permanent «Unidiversitat: formació per a l'ocupació i la vida independent de joves amb discapacitat intel·lectual»
El Consell de Govern de l’UJI ha aprovat el curs de formació permanent «Unidiversitat: formació per a l'ocupació i la vida independent de joves amb discapacitat intel·lectual», que està finançat per l’ONCE i el Fons Social Europeu i es durà a terme en octubre de 2022.

L’UJI presenta l’informe inicial del Pla d’Ordenació Docent del curs 2022-2023
El Vicerectorat d’Ordenació Acadèmica i Professorat ha presentat al Consell de Govern l’informe inicial del Pla d’Ordenació Docent (POD) corresponent al curs 2022-2023 que ofereix una visió de l’estat actual de l’assignació docent realitzada pels departaments en concordança amb l’oferta acadèmica de titulacions per aquest curs acadèmic.

L’informe s’estructura en dues seccions. D’una banda, es dona la visió de l’estat actual de l’assignació docent, realitzada pels departaments, i els centres en el cas de professorat extern de màsters, d’acord amb l’oferta acadèmica de les titulacions i, d’altra, la distribució de la docència assignada segons diversos aspectes relacionats amb el professorat.

Durant el curs 2022-2023 el nombre total de crèdits a impartir previstos inicialment és de 19.910,46, en concret, 16.067,51 en titulacions de grau i 3.842,95 en màsters oficials.

El Consell de Govern aprova la modificació del calendari acadèmic del curs 2022-2023
El Consell de Govern de l’UJI ha aprovat la modificació del calendari acadèmic del curs 2022-2023 per a incloure informació sobre la programació de proves d'avaluació ECOE per al Grau en Medicina, que es podran realitzar en dissabte prèvia aprovació per la corresponent Junta de Centre.

L'UJI accepta la cessió de 33 places de la taxa de reposició d'efectius de PDI de la Universitat Politècnica de València
El Consell de Govern ha aprovat l'acceptació de la cessió de 33 places de la taxa de reposició de la Universitat Politècnica de València. Una vegada s'obtinga l’autorització de les conselleries competents, aquesta cessió permetrà augmentar l'oferta pública d'ocupació del personal docent i investigador de l’UJI per a l'any 2022 i pràcticament exhaurir la llista prioritzada per a la convocatòria de places de professorat per torn lliure.

L’UJI aprova un canvi d’adscripció d’àrea de coneixement
El Consell de Govern ha aprovat el canvi d’adscripció d’àrea de coneixement de la professora María José Beltrán Meneu de l’Àrea de Didàctica de la Matemàtica del Departament d’Educació i Didàctiques Específiques a l’Àrea d’Anàlisi Matemàtica del Departament de Matemàtiques.

El Consell de Govern aprova la proposta de canvis de dedicació docent de professorat ajudant doctor
El Consell de Govern ha aprovat el canvi de dedicació docent de professorat ajudant doctor del Departament de Filologia i Cultures Europees que passarà de la figura d’ajudant/a doctor/a tipus I a la mateixa figura de tipus II.

El Consell de Govern aprova el barem específic per als concursos de professorat ajudant doctor al Departament d’Educació i Didàctiques Específiques
El Consell de Govern de la Universitat Jaume I ha aprovat el barem específic de l’Àrea de Didàctica i Expressió Corporal del Departament d’Educació per als concursos de places de professorat ajudant doctor. En els barems s’inclouen aspectes com la formació acadèmica, la investigació, la docència universitària, o el coneixement d’idiomes.

L’UJI aprova la concessió d’una llicència superior a tres mesos
El Consell de Govern de l’UJI ha aprovat la concessió d’una llicència superior a tres mesos per a realitzar una estada fora de la universitat a professorat del Departament de Psicologia Bàsica, Clínica i Psicobiologia. L’estada es realitzarà a la Universitat de Connecticut als Estats Units. 

L’UJI aprova el Codi de Bones Pràctiques en Investigació i Doctorat (CBPID)
El Consell de Govern de l’UJI ha aprovat el Codi de Bones Pràctiques en Investigació i Doctorat (CBPID) que estableix els principis ètics i deontològics generals que han de prevaldre en les activitats científiques realitzades a la universitat pública de Castelló i està estructurat en quatre eixos centrals: integritat,  igualtat de gènere, accés obert, i comunicació i compromís públic.

El Consell de Govern aprova el Reglament de règim intern del Comitè d’Ètica i Integritat de la Investigació de l’UJI
El Consell de Govern ha aprovat el Reglament de règim intern del Comitè d’Ètica i Integritat de la Investigació (CEI) de l’UJI l’objectiu del qual és regular aquest comitè per a afavorir la investigació ètica, de qualitat, íntegra, responsable i accessible.

El Reglament estableix l’objecte i funcions del CEI, entre les quals destaca potenciar la investigació i innovació responsable a l’UJI i en l’exercici dels comitès específics, vetllar pel compliment de les normatives i principis corresponents i prevenir les males pràctiques en l’activitat investigadora. A més, determina la seua naturalesa, estructura i composició, l’elecció dels membres i règim de funcionament.

El Consell de Govern aprova el Reglament de règim intern del Comitè d’Ètica de la Investigació amb Éssers Humans de l’UJI
El Consell de Govern ha aprovat el Reglament de règim intern del Comitè d'Ètica de la Investigació amb Éssers Humans (CEISH), òrgan col·legiat integrat en el Comitè d’Ètica i Integritat de la Investigació.

El Reglament defineix en primer lloc l’objecte, funcions, l’àmbit d’actuació i competències del Comitè d'Ètica de la Investigació amb Éssers Humans com a l'òrgan competent per a emetre informes, realitzar valoracions i suggeriments respecte dels projectes de recerca a desenvolupar a la Universitat Jaume I que impliquen recerques amb éssers humans.

La normativa també estableix la composició i funcions dels membres del CEISH, l’elecció dels seus membres, règim de funcionament i procediments.  

El Consell de Govern aprova el Reglament de règim intern del Comitè d’Ètica d’Experimentació Animal de l’UJI
El Consell de Govern ha aprovat el Reglament de règim intern del Comitè d’Ètica d’Experimentació Animal (CEEA) de l’UJI per a regular aquest òrgan habilitat en la valoració de projectes d’investigació amb animals i encarregat de vetllar pel seu benestar.

La normativa estableix l’àmbit d’actuació del CEEA, les seues competències i composició i funció dels membres, així com la seua elecció, el règim de funcionament i procediments.

L’UJI aprova els calendaris electorals a consells i direcció de departaments i instituts
El Consell de Govern de l’UJI ha aprovat els calendaris electorals per a elegir consell i direcció en els departaments de Biologia, Bioquímica i Ciències Naturals; Educació i Didàctiques Específiques; Física; Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura, i Química Física i Analítica, així com per a la direcció de l’Institut Universitari d’Estudis Feministes i Gènere. A més, també ha aprovat el calendari d’eleccions parcials al consell del Departament de Dret Públic, Dret Privat i Estudis Anglesos.

Les eleccions al consell dels diversos departaments se celebraran el 16 de novembre de 2022 amb vot anticipat del 10 al 15 de novembre. La presentació de candidatures es podrà realitzar del 25 d’octubre al 2 de novembre i la proclamació definitiva de resultats serà el 22 de novembre.

A continuació, se celebraran eleccions a la direcció dels departaments i de l’Institut Universitari d’Estudis Feministes i Gènere. Les candidatures es podran presentar del 22 al 27 de novembre de 2022, i l’elecció serà el 15 de desembre, amb vot anticipat del 5 al 14 de desembre. La proclamació definitiva de resultats serà el 21 de desembre i, en cas de fer falta una segona volta, aquesta es duria a terme l’11 de gener.

El Laboratori de Climatologia de l'UJI passa a anomenar-se Laboratori de Climatologia José Quereda Sala
En el Consell de Govern s'ha informat del canvi de nom del Laboratori de Climatologia que, a proposta del Departament d’Història, Geografia i Art i amb la ratificació de la Junta de Centre de la Facultat de Ciències Humanes i Socials, s’anomenarà Laboratori de Climatologia José Quereda Sala d'ara endavant.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions