El Consell de Govern aprova la modificació del Reglament de funcionament del Departament d’Enginyeria i Ciència dels Computadors
El Consell de Govern de la Universitat Jaume I ha aprovat la modificació del Reglament de funcionament del Departament d’Enginyeria i Ciència dels Computadors per tal d’adaptar-lo als nous Estatuts de l’UJI aprovats pel Decret del Consell 95/2021 de 9 de juliol, i al Reglament marc de funcionament dels departaments de la Universitat Jaume I, modificat en octubre de 2021.
Aquesta normativa estableix la composició i competències d’aquest departament, els seus òrgans de govern i la seua memòria i règim econòmic.
L’UJI aprova la modificació del Reglament de funcionament del Departament de Traducció i Comunicació
El Consell de Govern de la Universitat Jaume I ha aprovat la modificació del Reglament de funcionament del Departament de Traducció i Comunicació per tal d’adaptar-lo als nous Estatuts de l’UJI aprovats pel Decret del Consell 95/2021 de 9 de juliol, i al Reglament marc de funcionament dels departaments de la Universitat Jaume I, modificat en octubre de 2021.
Aquesta normativa estableix la composició i competències d’aquest departament, els seus òrgans de govern i la seua memòria i règim econòmic.
El Consell de Govern aprova la proposta de modificació de la Normativa sobre indemnitzacions per comissions de servei i gratificacions per assistències a la Universitat Jaume I
El Consell de Govern ha aprovat la proposta de modificació de la Normativa sobre indemnitzacions per comissions de servei i gratificacions per assistències a la Universitat Jaume I. Concretament, s’ha modificat l’article 1, sobre l’àmbit d’aplicació, amb un punt relatiu a les mobilitats finançades mitjançant el programa Erasmus, les quals es regiran per la normativa i les guies corresponents a aquest programa i, en tot allò que no s'haja previst, s'aplicarà supletòriament aquest reglament.
Designació dels representants en la Mesa Negociadora per part de l'Administració de la Universitat
La representació de la Universitat en la Mesa Negociadora estarà integrada pel vicerector d’Ordenació Acadèmica i Professorat, Ximo Beltrán Arandes, qui n'ocuparà la presidència, i pel vicerector de Planificació Económica i Estratègica, Modesto Fabra Valls; el vicerector d'Infraestructures i Sostenibilitat, Vicente Cervera Mateu; el vicerector d’Investigació, Jesús Lancis Sáez; el gerent, Andrés Marzal Varó; el vicegerent, José Luis Gordo García-Madrid; la secretària de la UP de Dret del Treball i Seguretat Social i Eclesiàstic de l’Estat, la professora María Victoria Camarero Suárez, i la professora del Departament d'Estudis Anglesos Patricia Salazar Campillo.
L’UJI aprova la modalitat de prestació de serveis en règim de teletreball per al personal d’administració i serveis
El Consell de Govern de la Universitat Jaume I de Castelló ha aprovat la normativa de prestació de serveis en règim de teletreball per al personal d’administració i serveis. El teletreball és una modalitat laboral a distància que implica la prestació de serveis fora del centre de treball mitjançant l’ús intensiu de les noves tecnologies.
Aquesta modalitat laboral ha sigut objecte de regulació tant en l’àmbit intern com en l’àmbit comunitari i internacional. I ha estat incorporada tant a l’Estatut dels Treballadors com a l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, que l’estableix en el seu article 47 bis com un instrument de millora de l’organització del treball dependent del contingut competencial del lloc de treball.
La normativa ara aprovada regula els programes de teletreball que tenen per objecte promoure l’acompliment en termes d’objectius per a potenciar la millora dels processos de treball i la seua productivitat. Això no obstant, també preveu els denominats plans individuals de treball a fi d’atendre determinades circumstàncies personals o familiars que aconsellen o permeten l’accés a la modalitat de teletreball, així com el teletreball en situacions de crisi o emergències.
La implantació del teletreball comporta una reducció relativa de la mobilitat i, en conseqüència, pot contribuir a la reducció de les emissions de CO2, objectiu amb el qual està compromesa l’UJI.
L’UJI aprova el Reglament per a la formació dual en els estudis a la universitat pública de Castelló
El Consell de Govern ha aprovat el Reglament per a la formació dual en els estudis a la Universitat Jaume I de Castelló, d’acord el que preveu el RD 822/2021 de 28 de setembre, pel qual s’estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment de garantia de la seua qualitat, tant per a estudis oficials com per als estudis propis.
La formació dual és un procés sistèmic d’ensenyament-aprenentatge que, partint de la intensa cooperació amb agents externs, combina l’adquisició de coneixements i de competències pràctiques de manera simultània i integrada en la universitat i en l’empresa (work-based learning).
L’UJI té, d’acord amb el seu model educatiu, entre els seus objectius el desenvolupament integral de l’estudiantat i l’impuls de l’ocupabilitat. L’aprovació del RD 822/2021 ha comportat importants canvis en la normativa universitària adreçats a la millora de la qualitat de l’oferta acadèmica i la modernització i innovació dels ensenyaments universitaris.
L’article 22 d’aquest RD recull la menció dual en els ensenyaments universitaris com «un projecte formatiu comú que es desenvoluparà complementàriament en el centre universitari i en una entitat col·laboradora, i l’objectiu del qual és l’adequada capacitació de l’estudiantat per a millorar la seua formació integral i la seua ocupabilitat».
Els beneficis que la formació dual pot proporcionar són innegables, tant per a la millora del diàleg entre la Universitat i l’entorn productiu i la contribució a la innovació i la transferència com, sobretot, per a l’estudiantat, que veurà accelerat el seu procés d’inserció laboral mitjançant l’ampliació de la seua xarxa de contactes i la seua capacitació professional al si d’una organització.
L’UJI aprova l’oferta d'11 cursos formació permanent per al curs 2022-2023
El Consell de Govern de l’UJI ha aprovat la proposta d’11 cursos de formació permanent per al curs 2022-2023.
Concretament, s’oferiran quatre cursos vinculats al Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics; cinc del Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia, i dos de la Unitat Predepartamental de Medicina.
L’UJI aprova l’oferta de sis cursos de formació continuada per al segon semestre del curs 2021-2022
El Consell de Govern de l’UJI ha aprovat la proposta de sis cursos de formació continuada per al segon semestre del curs 2021-2022, vinculats amb convenis amb ASCER i la FVMP.
Els cursos són «Disseny i decoració ceràmica amb Photoshop», del Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics; «Els serveis socials d'atenció primària: intervenció amb persones menors d'edat en situacions de crisi familiar, reparació del vincle d'inclinació. Separació i divorci dels progenitors/es», «Els serveis socials d'atenció primària: acolliment familiar en família extensa, informació, formació i valoració, intervencions tècniques i suport als acolliments», en modalitat presencial i en línia, i «Elaboració de plans estratègics de serveis socials», del Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia, i «Gestió de la innovació municipal», del Departament d’Administració d’Empreses i Màrqueting.
L’UJI aprova el canvi d’adscripció d’àrea de coneixement de dos membres del personal docent i investigador
El Consell de Govern ha aprovat el canvi d’adscripció d’àrea de coneixement de Vicente Arbona Mengual de Producció Vegetal a Bioquímica i Biologia Molecular i de Paloma Sánchez Bel de Fisiologia Vegetal a Bioquímica i Biologia Molecular.
El Consell de Govern aprova la proposta de nomenament de professorat col·laborador honorífic
El Consell de Govern ha aprovat la proposta de nomenament de la professora María de los Desamparados Ferrándiz Selles de l’Àrea de Medicina de la Unitat Predepartamental de Medicina com a professora col·laboradora honorífica per al bienni 2022-2024.
L’UJI aprova la modificació de la documentació per a l’organització del curs 2022-2023
El Consell de Govern de la Universitat Jaume I ha aprovat la modificació de la documentació per a l’organització del curs 2022-2023 en l’apartat de reduccions de la capacitat docent. Aquesta modificació inclou els canvis necessaris derivats dels diferents processos electorals, entre els quals es troben els càrrecs de rectora, vicerectorats, membres del consell de direcció, deganats i direccions de centres, entre altres.
L’UJI aprova la convocatòria de places de professorat contractat doctor amb caràcter interí amb la corresponent modificació de l'RLT de PDI
El Consell de Govern ha aprovat la convocatòria d’una plaça de professor/a contractat/da doctor/a amb caràcter interí del Departament de Psicologia Bàsica, Clínica i Psicobiologia, amb el perfil docent Avaluació i diagnòstic psicològic en el Grau en Psicologia i el perfil investigador en Avaluació i diagnòstic en Psicologia (avaluació de la discapacitat, avaluació neuropsicològica infantil). Així mateix, es modificarà la relació de llocs de treball del personal docent i investigador de l’UJI per a incloure-hi la nova plaça.
L’UJI aprova la proposta d’assignació del complement retributiu addicional del personal docent i investigador funcionari
El Consell de Govern de l’UJI ha aprovat remetre a l’Agència Valenciana d’Avaluació i Prospectiva (AVAP) la proposta d’assignació del complement retributiu addicional del seu personal docent i investigador funcionari.
L’UJI aprova la concessió de cinc llicències superiors a tres mesos
El Consell de Govern de l’UJI ha aprovat la concessió de cinc llicències superiors a tres mesos per a realitzar estades fora de la universitat a professorat dels departaments de Llenguatges i Sistemes Informàtics; Història, Geografia i Art; Traducció i Comunicació, i Biologia, Bioquímica i Ciències Naturals.
Les estades es realitzaran en centres d’Alemanya, Itàlia, Polònia i a la Universitat Politècnica de València.
L’UJI aprova els comptes anuals reformulats corresponents a l'exercici 2021
El Consell de Govern de l’UJI ha aprovat els comptes anuals reformulats de la Universitat Jaume I corresponents a l'exercici 2021, els quals han obtingut l’opinió favorable, sense excepcions, en l’informe d’auditoria de la Intervenció General de la Generalitat.
Els comptes s’han reformulat per a atendre les observacions de l’informe provisional d’auditoria de regularitat comptable rebut el 7 de juny 2022.
El Consell de Govern aprova una bestreta de tresoreria per a la Fundació General
El Consell de Govern ha aprovat una bestreta de tresoreria per una quantia de 200.000 euros per a la Fundació General de l’UJI, encarregada de la gestió del Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de l’UJI (Espaitec), per tal que puga implementar els projectes presentats a l’Agència Valenciana de la Innovació (AVI), en el marc d’una línia de finançament de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital per a actuacions i projectes dels parcs.
L’import de la subvenció concedida serà abonat per l’AVI després de la justificació. Per tant, per a l’execució dels projectes, es requereix que la Fundació General pague la totalitat de despeses incorregudes abans de poder ser justificades davant de l’AVI amb la conseqüent necessitat de liquiditat.
El Consell de Govern aprova el calendari electoral per la renovació del Consell del Departament d’Història, Geografia i Art i per les direccions dels departaments d’Enginyeria Mecànica i Construcció i d’Història, Geografia i Art
El Consell de Govern ha aprovat el calendari electoral per a renovar el Consell del Departament d’Història, Geografia i Art i per a elegir les direccions dels departaments d’Enginyeria Mecànica i Construcció i d’Història, Geografia i Art.
En el cas del Consell de Departament d’Història, Geografia i Art el cens es publicarà el 18 de juliol de 2022 i després de la publicació definitiva del cens, es podran presentar candidatures del 3 al 8 de setembre. Les eleccions es realitzaran el 14 de setembre a través de vot electrònic i la proclamació definitiva dels resultats serà el 21 de setembre.
Els comicis per a l’elecció de la direcció del Departament d’Enginyeria Mecànica i Construcció s’iniciaran el 18 de juliol amb la publicació del cens. Les candidatures es podran presentar del 7 al 12 de setembre i l’elecció tindrà lloc el 27 de setembre. La proclamació definitiva será el 3 d’octubre en primera volta i el 17 d’octubre si calguera fer una segona volta.
En el cas del Departament d’Història Geografia i Art, els comicis per a l’elecció de la direcció s’iniciaran el 9 de setembre amb la publicació del cens. Les candidatures es podran presentar del 29 de setembre al 5 d’octubre i l’elecció trindrà lloc el 18 d’octubre. La proclamació definitiva será el 26 d’octubre en primera volta i el 8 de novembre si calguera fer una segona volta.
El Consell de Govern aprova la delegació en la rectora de l’UJI dels recursos de reposició interposats contra els acords d’aquest òrgan de govern
El Consell de Govern ha aprovat la delegació dels recursos de reposició interposats contra els acords d’aquest òrgan de govern en la presidència d’aquest òrgan col·legiat, la rectora Eva Alcón, amb la finalitat d’agilitzar la seua resolució. Aquesta delegació no impedeix la possibilitat del Consell de Govern de prendre coneixement i resoldre els acords inclosos en aquesta.
L’UJI aprova la composició en les comissions estatutàries dels sectors del PDI
El Consell de Govern ha aprovat la composició en les comissions estatutàries dels sectors del PDI. D’acord amb els Estatuts de l’UJI, el percentatge del PDI en el Claustre està format en un 51% per la representació del professorat doctor amb vinculació permanent i en un 11% per la representació del personal docent i investigador no doctor o sense vinculació permanent.
En aplicació d’aquests percentatges, en el Consell de govern la representació serà de 10 (vuit permanents i dos no doctor o doctora, o sense vinculació); en la Comissió d’Estudis i Professorat cinc (quatre permanents i un no doctor o doctora, o sense vinculació); en la Comissió de Política Lingüística, un PDI permanent; en la Comissió d’Assumptes Econòmics, Informàtics i Infraestructures cinc (quatre permanents més un no doctor o doctora, o sense vinculació); en la Comissió d’Investigació i Doctorat nou (set permanents i dos no doctor o doctora, o sense vinculació); en la Comissió del Centre de Documentació set (sis permanents i un no doctor o doctora, o sense vinculació); en la Comissió de Cooperació i Desenvolupament Sostenible un PDI permanent; i en la Comissió d’Ètica i Responsabilitat Social Universitària dos PDI permanents.
L’UJI modifica la composició de la Comissió d'Investigació i Doctorat
El Consell de Govern de l’UJI ha actualitzat la composició de la Comissió d’Investigació i Doctorat amb la incorporació del nou Vicerectorat d’Innovació, Transferència i Divulgació Científica a una de les vicepresidències i del Vicerectorat Adjunt d’Investigació a una de les vocalies. A més, s’ha actualitzat el nombre de representants del sector del PDI.
La Comissió d’Investigació i Doctorat és un dels òrgans d’assessorament i de negociació dels regulats per l’article 94 dels Estatuts de la Universitat Jaume I que té com a funció principal assessorar els òrgans col·legiats d’àmbit general i el Rectorat en matèria d’investigació i doctorat. En la seua composició, segons l’article 94.3 dels Estatuts, han de participar almenys un 20% de membres del Claustre elegits per aquest i ha de respondre a criteris de proporcionalitat dels distints sectors de la comunitat universitària afectats.
El Consell de Govern aprova la composició i funcions de la Comissió de Cooperació i Desenvolupament Sostenible
El Consell de Govern de la Universitat Jaume I ha aprovat la composició i funcions de la Comissió de Cooperació i Desenvolupament Sostenible, òrgan d’assessorament i negociació en matèria de cooperació i desenvolupament sostenible.
La Comissió estarà presidida pel Vicerectorat de Responsabilitat Social, Polítiques Inclusives i Igualtat, vicepresidida pel Vicerectorat d’Infraestructures i Sostenibilitat, i la secretaria recaurà en un tècnic de l’Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat. La comissió es completarà amb 14 vocals entre els quals hi haurà representació de membres elegits pel Claustre, professorat expert en la matèria, representants de cadascun dels centres i tècnics de l’Oficina Tècnica d’Obres i Projectes i de l’Oficina de Prevenció i Gestió Mediambiental.
Entre les funcions de la comissió es troba assessorar el Consell de Govern sobre la política de cooperació i desenvolupament sostenible i sobre les prioritats anuals d’actuació i fer el seguiment dels indicadors i avanços en matèria de sostenibilitat i ODS, entre altres.