La rectora informa de l'inici del projecte EDUC-WIDE per a impulsar la recerca en el marc de l’aliança d’universitats europees EDUC amb un finançament de 3,5 milions
La rectora de l’UJI, Eva Alcón, ha informat el Consell de Govern de la celebració, aquest mes de març a la Universitat Masaryk, de la reunió inicial del projecte EDUC-WIDE, en la qual va participar el vicerector d’Investigació, Jesús Lancis, i personal de l’Escola de Doctorat, l’OCIT i la Biblioteca. EDUC-WIDE constituirà el marc per al desenvolupament i la implementació de diverses polítiques en l'àmbit de la recerca dins de l'aliança d'universitats europees EDUC i comptarà amb un finançament de 3,5 milions d’euros del programa Horitzó Europa.
L'aliança d’universitats europees EDUC, de la qual l'UJI en forma part, és un element clau per a l'intercanvi de coneixements i experiències entre les institucions associades. En l'àmbit de recerca, EDUC-WIDE s'estructura en quatre pilars: la implementació efectiva de polítiques de ciència oberta; l'avanç en la transformació dels sistemes d'avaluació de l'activitat investigadora; la formació permanent en l'àmbit de la recerca del personal investigador, i les col·laboracions i ús compartit d'infraestructures científiques.
L’UJI distingirà José María Arquimbau, el Centre Dona 24 hores de Castelló i el Banc d’Aliments de Castelló
El Consell de Govern ha aprovat la concessió de les distincions extraordinàries a José María Arquimbau Montolio, pel seu compromís sociocultural; al Centre Dona 24 hores de Castelló, pel seu compromís per l’equitat de gènere, i al Banc d’Aliments de Castelló, pel seu compromís social.
José María Arquimbau Montolio, figura clau en la història de Castelló de les darreres dècades, destaca com a mestre de periodistes, ciutadà compromès i un dels pilars dels inicis de la Universitat Jaume I. És reconegut, a més de per nombroses publicacions en diferents formats, articles, llibres, i d’històries i tradicions de Castelló i província, per dedicar 47 anys a la ràdio. El seu compromís amb la societat i amb la cultura de Castelló és indubtable, i ha rebut diferents distincions de nombroses i prestigioses entitats, com ara l’Antena d’Or i el Micròfon d’Or de la Federació d’Associacions de Ràdio i Televisió. Actualment és president de la SAUJI.
Per la seua part, el Centre Dona 24 Hores de Castelló ofereix, des de la seua creació en 1997, assistència integral a les víctimes de violència de gènere. Amb un equip multidisciplinari disponible les 24 hores, 365 dies a l'any, el principal objectiu del centre és oferir atenció integral i continuada a les dones des de l’àmbit psicològic, social i jurídic a més de realitzar campanyes de conscienciació i sensibilització a la societat sobre la violència de gènere. En 2023 es van realitzar més de 1.000 atencions al centre, el que evidencia que la seua labor ha contribuït a augmentar la confiança de les dones a denunciar situacions d'abús, promocionant una cultura de tolerància zero i la construcció de la igualtat de gènere.
El Banc d'Aliments de Castelló, entitat sense ànim de lucre, es dedica a obtenir, distribuir i repartir aliments gratuïtament a les persones en situació de vulnerabilitat i risc d'exclusió social. Amb campanyes de recollida d'aliments dirigides tant a la ciutadania com a empreses, supermercats, grans superfícies, entitats benèfiques o fundacions, estableix una xarxa d’ajuda que repercuteix de manera directa entre les persones més necessitades i mobilitza esforços i recursos per a pal·liar les desigualtats socials i la pobresa a la província. Es destaca el seu compromís amb la dignitat de les persones beneficiàries, així com la labor voluntària de més de 400 persones que contribueixen a millorar el benestar dels més vulnerables.
El Consell de Govern aprova la liquidació del pressupost de l'UJI corresponent a l'exercici 2023
El Consell de Govern de la Universitat Jaume I ha aprovat la liquidació del pressupost de 2023, un dels documents que integraran els comptes anuals de la Universitat que hauran de ser aprovats pel Consell Social.
Els ingressos no afectats van ascendir a 120,45 milions d'euros (16,03 procedents de taxes i altres ingressos i 103,43 procedents de transferències corrents de la Generalitat Valenciana) mentre que les despeses no afectades -les que atenen el funcionament ordinari de la Universitat- van ascendir a 120,35 milions d'euros. D'aquesta manera, l’UJI liquida el pressupost en situació d’equilibri tècnic.
Cal destacar una millora en els resultats de les despeses corrents, gràcies principalment a una menor despesa en energia elèctrica i en gas, degut a les polítiques de sostenibilitat de la Universitat i de la producció fotovoltaica per a autoconsum. Respecte a les inversions reals, destaca l'esforç, amb fons propis, en l’execució d’infraestructures com l'ampliació de l'Edifici d'Investigació 2 o la millora de la pista d'atletisme. Al 2023, finançat per la Generalitat, s'ha iniciat també la construcció del Centre d'Innovació Educativa i Tecnologies Digitals.
D'altra banda, la liquidació del pressupost de l'exercici de 2023 també reflexa una millora en la captació de fons. En aquest sentit, els programes i projectes executats per la Universitat amb finançament finalista (essencialment en projectes d'investigació) ascendeixen a 28.334.321,18, el que representa un 19,06% del total del pressupost.
En conjunt, el total de despeses executades en el pressupost de 2023 (obligacions reconegudes netes) ascendeix a 148.681.269,63 euros, xifra que és un 3,73% superior a la liquidació del pressupost de 2022.
El Consell de Govern aprova el Reglament de permutes del PTGAS funcionari de carrera a l’UJI
El Consell de Govern ha aprovat el Reglament de permutes del Personal Tècnic, de Gestió i d’Administració i Serveis (PTGAS) funcionari de carrera de la Universitat Jaume I amb què es regula el procediment, supòsits i requisits per a la concessió de la permuta interna del PTGAS amb la qual s’afavoreix la mobilitat d’aquest personal en un context de millora de les seues condicions laborals.
L’UJI aprova el Reglament de creació i gestió de borses de treball per al nomenament de personal temporal en les diferents escales i especialitats del PTGAS de la Universitat
El Consell de Govern ha aprovat el Reglament de creació i gestió de borses de treball per al nomenament de personal temporal en les diferents escales i especialitats del personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis (PTGAS) de la Universitat Jaume I, amb què s’actualitza la normativa i s’adapta al nou marc jurídic.
Aquest reglament regula la renovació de les borses amb aquelles persones que hagen aprovat almenys alguna prova, una vegada finalitzats els corresponents processos selectius. Així mateix, es permet el manteniment en les borses d'aquelles persones que actualment les conformen.
El Consell de Govern aprova la modificació del Reglament de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques
El Consell de Govern de la Universitat Jaume I ha aprovat la modificació del Reglament de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques per a establir una millor organització dels seus òrgans col·legiats.
Entre les modificacions realitzades es troben l’índex, es reestructura el títol I que es divideix en títol preliminar, de disposicions generals, i títol I, d’organització i funcionament. També s’inclou entre els òrgans col·legiats la Comissió de Reconeixement de Crèdits per a Graus, i s’afegeix una nova disposició addicional cinquena sobre l’actualització de l’annex.
A més, s'ha actualitzat la denominació del PTGAS, en coherència amb el que disposa la LOSU, i s’han realitzat modificacions formals per a adequar aquest reglament a la legislació administrativa aplicable i a la Instrucció de la Secretaria General 1/2023, de 19 d’octubre, sobre l’elaboració i modificació dels reglaments propis.
El Consell de Govern aprova la modificació del Reglament de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals
El Consell de Govern de la Universitat Jaume I ha aprovat la modificació del Reglament de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals. Entre les modificacions realitzades es troba l’índex, el títol II d’òrgans de govern per detallar els òrgans col·legiats i unipersonals i incloure el tribunal de compensació, les funcions de la Comissió Coordinadora de Màsters de l’Escola, el Tribunal de Compensació per a graus i la Comissió de Reconeixement de Crèdits per a graus.
A més, s'ha actualitzat la denominació del PTGAS, en coherència amb el que disposa la LOSU, i s’han realitzat modificacions formals per a adequar aquest reglament a la legislació administrativa aplicable i a la Instrucció de la Secretaria General 1/2023, de 19 d’octubre, sobre l’elaboració i modificació dels reglaments propis.
L’UJI aprova el calendari de preinscripció i matrícula dels màsters universitaris per al curs 2024-2025
El Consell de Govern ha aprovat el calendari de preinscripció i matrícula dels màsters universitaris per al curs acadèmic 2024-2025. Segons el calendari, la preinscripció en primera fase es realitzarà del 18 d’abril al 19 de juny de 2024 i la publicació dels resultats en la web serà el 16 de juliol. Les reclamacions es podran presentar fins al 18 de juliol i la matrícula es realitzarà del 16 al 21 de juliol.
El 26 de juliol es publicarà l’oferta definitiva de màsters per a la segona fase de preinscripció que estarà oberta del 26 de juny al 2 de setembre. La publicació dels resultats de la preinscripció serà l’11 de setembre i la matrícula es podrà realitzar de l’11 al 15 de setembre. En el cas dels màsters amb vacants, hi haurà una tercera fase amb preinscripció del 5 de setembre al 31 d’octubre, amb admissió i matrícula simultània a partir del 16 de setembre.
Per a l’alumnat de segon curs, la matrícula s’efectuarà del 9 al 13 de setembre de 2024.
L’UJI aprova la modificació del pla d’estudis del Grau en Periodisme
El Consell de Govern ha aprovat la modificació del pla d’estudis del Grau en Periodisme, amb l’objectiu d’adaptar l’actual pla d’estudis al nou format de memòria verificada. Així mateix, s’ha realitzat una reforma del pla per a reforçar la digitalització del sector periodístic i la creixent demanda de professionals de l’àmbit del periodisme per a gestionar la comunicació d’institucions, partits polítics i empreses.
Quant a la digitalització del sector, s’avancen els coneixements relacionats amb el periodisme digital i es creen noves assignatures per a afavorir els coneixements i competència en la gestió de nous formats per a l’elaboració de continguts periodístics en l’entorn digital.
Pel que fa a la inserció laboral, es reforcen els perfils relacionats amb l’àmbit del periodisme institucional i la comunicació política, per a la qual cosa es converteixen aquestes assignatures en obligatòries i es deixen per a l’optativitat les diferents branques del periodisme especialitzat.
L’UJI aprova la modificació del pla d’estudis del Grau en Comunicació Audiovisual
El Consell de Govern ha aprovat la modificació del pla d’estudis del Grau en Comunicació Audiovisual, amb l’objectiu d’adaptar l’actual pla d’estudis al nou format de memòria verificada.
Així mateix, s’han actualitzat els continguts als escenaris digitals de l’ecosistema mediàtic; s’han redistribuït assignatures per a millorar els objectius formatius del grau; s’han reduït les matèries d’altres disciplines per a una major especificitat; s’han incorporat assignatures més específiques de comunicació i de la tradició dels estudis fílmics; i s’han incorporat dues mencions en l’últim curs en «Guió i direcció» i «Ideació de formats».
L’UJI aprova la modificació del pla d’estudis del Grau en Publicitat i Comunicació Corporativa
El Consell de Govern ha aprovat la modificació del pla d’estudis del Grau en Publicitat i Comunicació Corporativa, amb l’objectiu d’adaptar l’actual pla d’estudis al nou format de memòria verificada.
Entre les modificacions realitzades, destaca el canvi de denominació del títol que passa de Grau en Publicitat i Relacions Públiques a Grau en Publicitat i Comunicació Corporativa, el que suposa també un canvi en el pla d’estudis cap a un enfocament més holístic de la comunicació en les organitzacions. Per a això, s’ha canviat l’adscripció de l’àmbit de coneixement, s’han actualitzat els objectius formatius, els perfils d’egrés, la descripció del pla d’estudis, el personal acadèmic, l’apartat de recursos materials, els convenis amb entitats per a la realització de pràctiques externes o el cronograma d’implantació, a més de transformar 36 assignatures i crear-ne cinc de noves, entre altres modificacions.
L’UJI aprova la modificació del pla d’estudis del Grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs
El Consell de Govern ha aprovat la modificació del pla d’estudis del Grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs, amb l’objectiu d’adaptar l’actual pla d’estudis al nou format de memòria verificada.
Entre les modificacions realitzades, està el canvi d’adscripció de l’àmbit de coneixement, l’actualització de la justificació del títol i els objectius formatius, la inclusió del perfil d’egrés, la inclusió de criteris per al reconeixement de crèdits per experiència professional o laboral o la inclusió de tres itineraris en «Disseny de videojocs», «Desenvolupament de videojocs» i «Artístic tècnic», entre d’altres.
L’UJI aprova la modificació del pla d’estudis del Màster Universitari en Investigació en Traducció i Interpretació
El Consell de Govern ha aprovat la modificació del pla d’estudis del Màster Universitari en Investigació en Traducció i Interpretació, amb l’objectiu d’adaptar l’actual pla d’estudis al nou format de memòria verificada.
Un dels principals canvis és que s’ha optat únicament per l’anglès com a llengua de docència. També s’ha eliminat l’optativitat en les assignatures de manera que totes són obligatòries i s’han reduït les places de 25 a 20.
L’UJI aprova l’oferta acadèmica de graus i màsters per al curs 2024-2025
El Consell de Govern ha aprovat l’oferta acadèmica de graus i màsters per al pròxim curs 2024-2025. En graus s’impartiran un total de 36 titulacions i 16.256.47 crèdits, mentre que pel que fa a l'oferta acadèmica de màsters el nombre de crèdits que s’impartiran és de 3.756,5 en 41 títols. Aquests valors suposen un increment de 136,64 crèdits en estudis de grau i una reducció de 46,5 crèdits en estudis de màster, respecte dels impartits en el curs anterior.
El 99% del professorat de l’UJI obté una avaluació favorable, destacada o referent de l'activitat docent en el curs 2022-2023
El Consell de Govern ha estat informat del resultat de l’avaluació de l’activitat docent del curs acadèmic 2022-2023, en el qual s’ha avaluat un total de 486 professors i professores a través del model Docentia-UJI. En aquesta ocasió, l’avaluació docent oficial correspon a la de tram i no a la de curs acadèmic, a diferència dels cursos anteriors.
El 98,97% del professorat avaluat ha assolit la qualificació de favorable, destacada o referent. En concret, un 25,10% ha obtingut la qualificació favorable; un 62,96% la destacada i un 10,91% la de referent. Segons el sexe, les dones tenen un major percentatge de referent (15%), mentre que la categoria predominant tant per a homes com per a dones és la de destacada amb un 63,8% per a homes i un 62,1% per a dones.
L’UJI aprova la concessió d’una llicència superior a tres mesos
El Consell de Govern de l’UJI ha aprovat la concessió d’una llicència superior a tres mesos per a realitzar una estada fora de la universitat a professorat del Departament de Traducció i Comunicació.
L’estada es realitzarà al CNRS & Université de Lorraine a França.
El Consell de Govern aprova la modificació del Reglament marc de funcionament dels instituts universitaris d’investigació
El Consell de Govern ha aprovat la modificació del Reglament marc de funcionament dels instituts universitaris d’investigació de l’UJI. Entre les modificacions realitzades es troben la regulació de l’activitat investigadora del personal que exerceix les tasques de direcció o la modificació de la composició del Consell d’Institut. També es fixen procediments per a agilitzar les altes o baixes del personal que desenvolupa tasques investigadores sota la supervisió dels membres de l’institut.
El Consell de Govern aprova el Reglament d’estades breus de recerca de personal investigador convidat a l’UJI
El Consell de Govern ha aprovat el Reglament d’estades breus de recerca de personal investigador convidat a la Universitat Jaume I amb el qual es regulen les estades de recerca efectuades per personal investigador d'entitats alienes a la Jaume I i sense relació funcionarial, laboral o estatutària amb aquesta, per a la realització d'activitats de recerca, desenvolupament o transferència de tecnologia en les dependències o instal·lacions de la Universitat Jaume I.
El reglament estableix les condicions, la durada, autorització i procediment d’aquestes estades breus, així com les consideracions en matèria de prevenció de riscos laborals, ètica i integritat de la investigació i de propietat intel·lectual o industrials dels resultats de la recerca.
L’UJI aprova els calendaris electorals a consell i direcció dels departaments de Ciències de la Comunicació i d’Economia i de l’INAM
El Consell de Govern de l’UJI ha aprovat els calendaris electorals per a elegir consell i direcció del Departament de Ciències de la Comunicació, el Departament d’Economia i de l’Institut Universitari de Materials Avançats (INAM).
En els tres casos, les eleccions a Consell se celebraran el 30 de maig de 2024 amb vot anticipat del 25 al 29 de maig. La presentació de candidatures es podrà realitzar del 15 al 19 de maig i la proclamació definitiva de resultats serà el 5 de juny.
A continuació, se celebraran eleccions a la direcció d’aquests departaments i de l’INAM. Les candidatures es podran presentar de l’11 al 16 de juny de 2024, l’elecció serà el 2 de juliol amb vot anticipat del 25 de juny a l’1 de juliol. La proclamació definitiva de resultats serà el 8 de juliol i, en cas de fer falta una segona volta, aquesta es realitzaria l’11 de juliol.