La rectora informa de la decisió de traslladar a Fiscalia tota la informació sobre les denúncies anònimes per presumptes assetjaments sexuals
La rectora de l’UJI, Eva Alcón, ha informat al Consell de Govern de la decisió de traslladar a la Fiscalia tota la documentació sobre la relació de fets i denúncies anònimes per presumptes actes d'assetjament sexual al campus. Des de la Universitat Jaume I s’entén que el Ministeri Públic és la instància que permet a les víctimes -si existeixen- defensar els seus drets i que les persones a les quals s'acusa de la comissió d'aquests actes puguen exercir el seu dret de defensa.
Per això, l’UJI ha decidit enviar a la Fiscalia els 29 formularis anònims que es van fer arribar al Vicerectorat d'Igualtat i a la Unitat d'Igualtat juntament amb la relació d'accions realitzades al campus, les acusacions anònimes contra professorat de l'UJI i d'encobriment per part de la Universitat i la difusió a través de xarxes socials i mitjans de comunicació.
L’UJI considera que ha esgotat totes les actuacions administratives de la seua competència i que té l'obligació legal de posar en coneixement de Fiscalia la informació de què disposa en aquests moments per al seu estudi. Amb aquesta decisió i en línia amb la tolerància zero cap al sexisme, l'UJI pretén protegir a les víctimes si hi haguera, i en cas contrari, eliminar qualsevol mínima sospita que s'estiguen produint casos d'assetjament. Al mateix temps, també es vol permetre que totes les parts tinguen dret a defensar-se a través dels mecanismes de l'Estat de Dret.
L’UJI presenta l’informe de les accions del Pla propi d’inversions per a 2021
El Consell de Govern ha presentat l’informe de les accions del Pla Propi d’inversions per a 2021. Les inversions per a aquest any, que ascendeixen a 4,1 milions d’euros, inclouen sis actuacions. A més, s’ha incorporat al Pla prop d’un milió d'euros addicional per a la construcció de la Facultat de Ciències de la Salut, que complementa la línia de finançament de la Generalitat de 4,5 milions d'euros.
Les sis actuacions previstes són l’adequació de l’espai entre la Facultat de Ciències Humanes i Socials i l’edifici de gestió i el Servei d’Esports per a la creació d’una zona verda; l’adequació dels locals de l’Àgora que finalitzen el seu contracte de lloguer i el trasllat a aquests locals dels serveis de la Universitat, i l’ampliació dels espais destinats a investigació i transferència amb l’inici de la construcció d’un nou edifici dedicat a grups i instituts d’investigació i a empreses de valor afegit en la parcel·la que hi ha entre l’edifici d’investigació 2 i l’Espaitec.
També es preveuen actuacions en l’edifici de Rectorat per a l’adequació dels serveis que romandran en aquest edifici, millorar l’eficiència energètica i realitzar la correcció de les cobertes; actuacions per a la dotació i renovació d’equipament en laboratoris destinats tant a docència com a investigació, així com actuacions en els edificis JC1 i JC2 de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques i TI i TC de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals, consistents en la rehabilitació de les cobertes, substitució d’equipament de climatització i instal·lació fotovoltaica.
El Consell de Govern aprova la liquidació del pressupost de l’UJI de l’exercici 2020
El Consell de Govern ha aprovat la liquidació del pressupost de la Universitat Jaume I corresponent a l’exercici 2020, que ha estat marcat per la pandèmia de COVID-19 amb el consegüent canvi de prioritats respecte a la planificació inicial i el seu impacte en la normal execució del pressupost. En aquest sentit, per atendre les necessitats imprevisibles més urgents, l’UJI va realitzar diferents modificacions pressupostàries i va incorporar al pressupost el fons d’ajuda COVID-19 amb el que s’ha finançat la despesa directa de material sanitari, l’adaptació d’espais i s’ha donat suport a la digitalització de la universitat.
L’exercici també ha estat marcat per una merma en la transferència ordinària de la Generalitat a les universitats en no realitzar-se la firma del conveni col·lectiu en 2020 i dedicar aquesta partida a finançar l’increment del 2% del cost de la massa salarial en lloc d’una partida addicional, com s’havia fet fins el moment. També hi ha hagut una reducció en ingressos per matrícula de l’exercici 2020 que en cas de ser compensada ho serà al segon semestre de l’exercici 2021. Per contra, la compensació dels costos induïts per normativa estatal i autonòmica (CNEA) corresponent als exercicis 2019 i 2020 ha sigut superior a la quantitat pressupostada inicialment per l’UJI. A més, en desembre de 2020 es va reprogramar les anualitats del pagament del deute de la Generalitat amb les universitats suposant un ingrés per transferència imprevist en 2020 donat que estava programat per a 2021.
Com a conseqüència, el romanent de tresoreria no afectat és positiu i s’ha incrementat en l’últim any. Els fons líquids també han incrementat i no ha sigut necessari acudir a línies de finançament per a obtenir liquiditat.
3.1 El Consell de Govern aprova la modificació del pla d’estudis del màster universitari en Direcció d’Empreses / Master in Management
L’UJI ha modificat el pla d’estudis del màster universitari en Direcció d’Empreses / Master in Management per incorporar la formació en matèria d’orientació professional, emprenedoria i pràctiques laborals; la possibilitat de continuar l’aprenentatge en la matèria amb dos programes de doctorat; l’obligatorietat, a partir d’ara, de les pràctiques externes; l’adaptació al nou reglament d’estudis de màster de l’UJI que actualitza els mecanismes de de coordinació docent o el procediment per l’avaluació de l’aprenentatge de l’alumnat o la reducció de la presencialitat de l'estudiantat a les assignatures obligatòries.
L’UJI aprova la composició de la Comissió Mixta Universitat-Societat (CMUS) per un nou títol de grau en substitució del Grau en Enginyeria Agroalimentària i del Medi Rural
El Consell de Govern ha aprovat la composició i constitució de la Comissió Mixta Universitat-Societat (CMUS) per al nou títol de grau que substituirà a l’actual Grau en Enginyeria Agroalimentària i del Medi Rural. La comissió, presidida per la vicerectora d'Estudis i Docència, estarà formada per la directora de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals, Amelia Simó, i el catedràtic del Departament de Ciències Agràries i del Medi Natural, Aurelio Gómez Cadenas en representació de la CAI de l’UJI.
Com a experts formaran part de la mateixa el catedràtic de l’àrea de Bioquímica i Biologia Molecular del Departament de Bioquímica i Biologia Molecular de València, Juli Peretó, qui també és ex-director de l’Institut de Recerca de l’I2SysBio, i el catedràtic de l'àrea de Bioquímica i Biologia Molecular del Departament de Biotecnologia de la Universitat Politècnica de València, José Miguel Mulet, qui també és director del Màster en Biotecnologia Molecular i Cel·lular de Plantes.
En representació de la societat formaran part d’ella Ricardo Sáez, director Expansió de l’empresa FACSA; Javier Rambla, director de la secció de Cromatografia de la firma IPROMA; Guillermo Rodríguez Albalat, director de BIÓTICA; Carlos Ruiz, director de la secció Agroalimentària d’IMEGEN; Monserrat Simarro Casas, tècnica responsable de coordinació de parcs naturals de VAERSA de la Generalitat Valenciana i María José Casamayor, vocal de la junta directiva del Col·legi Oficial de Biòlegs de la Comunitat Valenciana.
L’UJI aprova el calendari de preinscripció i matrícula dels màsters universitaris per al curs acadèmic 2021-2022
El Consell de Govern ha aprovat el calendari de preinscripció i matrícula dels màsters universitaris per al curs acadèmic 2021-2022, que proposa la mateixa estructura que el calendari del curs anterior. La preinscripció de la primera fase es realitzarà del 15 d’abril al 18 de juny de 2021 i la publicació dels resultats serà el 2 de juliol. Fins al dia 6 de juliol es podran presentar reclamacions i la matrícula i presentació de documentació es farà del 2 al 25 de juliol.
El dia 2 de juliol es publicarà l’oferta de màsters per la segona fase de preinscripció, en aquells màsters on siga procedent, que es podrà realitzar des del mateix dia 2 fins al 30 de setembre. La publicació dels resultats es realitzarà a partir del 7 de setembre i la matrícula es podrà fer des d’aquest dia fins al 30 de setembre de 2021.
La matrícula de l’alumnat de segon curs serà del 15 al 22 de setembre de 2021.
L’UJI modifica la Normativa de reconeixement de crèdits en els estudis de grau per activitats universitàries
El Consell de Govern ha aprovat la modificació de la normativa de reconeixement de crèdits en els estudis de grau per activitats universitàries que, a partir d’ara, serà un Reglament. El nou texte entrarà en vigor a l’endemà de la publicació del el Butlletí Oficial de la Universitat Jaume I i és aplicable als estudis de grau que hagen implantat a partir del curs 2009/2010 i posteriors. El nou document incorpora també una modificació en l’article segon referit a l’apartat dedicat a l’acreditació d’idiomes.
L’UJI aprova l’oferta acadèmica de graus i màsters per al curs 2021/2022
El Consell de Govern ha aprovat l'oferta acadèmica de graus i màsters per al pròxim curs, que inclou un total de 34 graus: 12 graus en l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals, tres en la Facultat de Ciències de la Salut, 10 en la Facultat de Ciències Humanes i Socials, i 9 en la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques. La proposta incorpora per al pròxim curs dos nous graus, Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport, ja aprovat per la Generalitat Valenciana i el Grau en Intel·ligència Robòtica, sempre que s’autoritze la seua implantació per la GVA.
Pel que fa a l'oferta de màsters, aquesta arriba als 42 títols, que es distribueixen de la següent forma: en l'Escola de Tecnologia i Ciències Experimentals, 13 màsters, dels quals 6 són interuniversitaris; en la Facultat de Ciències de la Salut, 6 màsters; en la Facultat de Ciències Humanes i Socials, 13 màsters, dels quals 3 són interuniversitaris; i en la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques, 10 màsters, dels quals 7 són interuniversitaris.
El Consell de Govern aprova els barems específics per als concursos de professorat associat, ajudant, ajudant doctor i professorat contractat doctor interí
El Consell de Govern ha aprovat els barems específics per als concursos de professorat associat, ajudant, ajudant doctor i professorat contractat doctor interí que inclouen la puntuació dels mèrits de docència, investigació i altres coneixements que es tenen en compte a l’hora de valorar els currículums de les candidatures.
L’UJI aprova la convocatòria de 13 places de professorat contractat doctor i la corresponent modificació de l’RLT del PDI
El Consell de Govern de l’UJI ha aprovat la convocatòria de 13 places de professorat contractat doctor amb caràcter interí i la corresponent modificació de l’RLT del PDI.
En concret, es crea una plaça en el Departament de Traducció i Comunicació, dos en la Unitat Predepartamental d’Infermeria, dos en el Departament de Filosofia i Sociologia, una en el Departament d’Educació i Didàctiques Específiques, tres en el Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura, una en el Departament d’Administració d’Empreses i Màrqueting, una en el Departament de Filologia i Cultures Europees, i dos en el Departament de Psicologia Bàsica, Clínica i Psicobiologia.
La Jaume I aprova la concessió d’una llicència superior a tres mesos
El Consell de Govern de l’UJI ha aprovat la concessió d’una llicència superior a tres mesos per a realitzar una estada fora de la universitat a un professor del departament d’Estudis Anglesos. L’estada es realitzarà a la Universiteit Gent a Bèlgica.
El Consell de Govern aprova la concessió del grau de doctor honoris causa al professor Stefano Zunarelli a proposta de l’Institut Universitari de Dret del Transport
El Consell de Govern ha aprovat el nomenament de Stefano Zunarelli, catedràtic de Dret de la Navegació de la Universitat de Bolonya (Itàlia) i advocat, com a nou doctor honoris causa de la Universitat Jaume I a proposta de l’Institut Universitari de Dret del Transport (IDT). La catedràtica de Dret Mercantil i directora de l'IDT, María Victoria Petit, actuarà com a padrina.
Com a catedràtic de Dret de la Navegació de reconegut prestigi no sols a Itàlia, sinó a escala internacional, i com a director del Doctorat en Dret de la Navegació, Zunarelli ha obert la porta a contínues col·laboracions entre els membres de l'IDT i el claustre de professors de les universitats de Bolonya i Teramo.
Aquesta col·laboració s'ha plasmat principalment en l'intercanvi d'investigadors entre la Universitat Jaume I i la Universitat de Bolonya, en la participació com a professors convidats a l'escola de doctorat, o en la participació com a expert internacional en revistes científiques. Aquesta estreta col·laboració permet l'intercanvi de coneixements i experiències i contribueix a ampliar la difusió dels resultats obtinguts en l'àmbit europeu.
Stefano Zunarelli, llicenciat i doctorat per la Universitat de Bolonya, va obtenir la plaça de catedràtic de Dret de la Navegació en 1991 en la Universitat de Camerino, en la qual va romandre fins a 1995, quan passaria a ocupar la plaça de catedràtic de Dret de la Navegació en la Facoltà di Giurisprudenza de la Universitat de Bologna, en la qual roman en l'actualitat.
És, a més, advocat i àrbitre. Actualment ocupa la Presidència de la Associazione Italiana di Diritto della Navigazione e dei Trasporti (AIDINAT). Destaca la seua labor com a assessor i membre de diferents comissions ministerials a Itàlia per a l'elaboració de les principals normes de dret de la navegació i del transport, així com en els principals organismes europeus i internacionals.
Des de 2015 és col·laborador del Ministeri d'Infraestructures i Transport, en qualitat d'expert, per al desenvolupament de les infraestructures d'alta velocitat i planificació estratègica del sector del transport.
És autor i coautor de més de deu monografies editades per les editorials de major prestigi a Itàlia, així com de més de 200 articles, participacions en obres col·lectives i veus en enciclopèdies jurídiques, sobre múltiples matèries de dret del transport i de la navegació.
El Consell de Govern aprova la concessió del grau de doctor honoris causa al professor Ignacio Arroyo Martínez a proposta del Departament de Dret Privat
El Consell de Govern ha aprovat el nomenament d’Ignacio Arroyo Martínez, catedràtic de Dret Mercantil de la Universitat Autònoma de Barcelona, àrbitre internacional, advocat i creador i director de la revista Anuario de Derecho Marítimo, com a nou doctor honoris causa de la Universitat Jaume I a proposta del Departament de Dret Privat. La catedràtica de Dret Mercantil i directora de l'IDT, María Victoria Petit, actuarà com a padrina.
Arroyo té una gran implicació amb el Departament de Dret Privat, al haver donat tota la seua extensa biblioteca jurídica a la Universitat Jaume I. A més, ha participat com a ponent en diferents activitats organitzades per l'IDT.
Llicenciat en Dret (cum laude) i Diplomat en Economia per la Universitat de Deusto (1970), Ignacio Arroyo es va doctorar en Dret per la Universitat de Bolonya i Autònoma de Madrid en 1972, amb la màxima qualificació. Així mateix, aquest any va obtindre el Diplôme de Droit Comparé de la Universitat d'Estrasburg i el Diplôme de l’Institut des Droit de l’Homme, Fondation René Cassin, Strasbourg, i en 1975 el Master of Laws de la prestigiosa Universitat de Harvard.
Ha sigut professor en la Universitat Autònoma de Madrid i la Universitat de València i catedràtic en la Universitat de Palma de Mallorca. Finalment, en 1982 va ocupar la plaça de catedràtic de Dret Mercantil en la Facultat de Dret de la Universitat Autònoma de Barcelona fins a la seua recent jubilació.
És, en l'actualitat, advocat i àrbitre nacional i internacional, i membre de la Chambre Arbitrale Maritime de París, Chambre Arbitrale Maritime de Mònaco i del Consell de la Corte Nazionale ed Internazionale della Camera di Commercio de Milà.
Al llarg de la seua carrera ha sigut professor visitant i ha efectuat freqüents estades d'investigació en diversos centres de prestigi internacional en l'àmbit jurídic, entre els quals destaquen el Real Col·legi d'Espanya (Bolonya); International Maritime Law Institute (IMLI), International Maritime Organization (IMO); el London-Malta; la Facultat de Dret de la Universitat d'Osaka o la Harvard Law School.
Arroyo és fundador, editor, director i coordinador del Anuario de Derecho Marítimo. També és, i ha sigut, president de la Harvard Law School Association of Europe (2001-2004); de la Associació Espanyola de Dret Marítim (2004-2008); de la Comissió d’habilitació al cos estatal de professors titulars de Dret Mercantil (2006); i Sigillo di Ateneo de la Universitat de Bolonya.
Especialista de reconegut prestigi en l'àmbit del dret mercantil i, especialment del dret marítim, ha centrat la seua trajectòria investigadora en aquest camps i és autor de vuit monografies editades per les editorials de major prestigi a Espanya. També és autor de més de 200 articles, ressenyes, pròlegs o notes sobre múltiples matèries de dret mercantil, i especialment de dret marítim.
L’UJI modifica el Reglament sobre la declaració d’equivalència de títols estrangers de doctorat
El Consell de Govern ha aprovat la modificació del Reglament que regula el procediment per a sol·licitar la declaració d’equivalència al nivell acadèmic de doctorat a la Universitat Jaume I. Aquesta declaració reconeix oficialment que la formació superada per a l’obtenció d’un títol estranger és equivalent amb l’exigida per a l’obtenció del nivell acadèmic de doctorat, de conformitat amb el que disposa el Reial decret 96/2014.
La normativa contempla el procediment de presentació de la sol·licitud, les taxes, la documentació que s’ha de presentar i els actes d’instrucció a realitzar per l’Escola de Doctorat.
El Consell de Govern aprova la modificació del Reglament sobre premis extraordinaris de Doctorat
El Consell de Govern ha aprovat la modificació del Reglament sobre premis extraordinaris de Doctorat que regula el procediment per a la concessió dels premis extraordinaris de Doctorat a la Universitat amb els que es premien les tesis de qualitat excepcional.
El Reglament estableix que els premis seran convocats amb caràcter anual per la Direcció de l’Escola de Doctorat. A més, determina els requisits de les persones sol·licitants, el procediment per a la presentació de sol·licituds, els criteris per a la valoració d’aquestes, la composició i funcions de les comissions d’avaluació, la resolució dels premis i el reconeixement i dotació dels mateixos.
El Consell de Govern aprova la convocatòria de 15 ajudes predoctorals per a la formació de personal investigador
El Consell de Govern de la Universitat Jaume I ha aprovat la convocatòria de 15 ajudes per al desenvolupament de projectes d’investigació conduents a la realització d’una tesi doctoral i a l’obtenció del grau de doctorat en l’Escola de Doctorat de l’UJI.
Aquesta convocatòria, corresponent al Pla de Promoció a la Investigació de l’UJI 2021, pretén incentivar la incorporació a la carrera investigadora de les persones que han completat la seua formació en estudis de grau i màster amb un expedient acadèmic excel·lent.
Les ajudes tenen com a finalitat la realització d’una tesi doctoral, en qualsevol àrea de coneixement científic, en els programes de doctorat de la Universitat Jaume I i s’articulen mitjançant la formalització d’un contracte laboral per un període màxim de quatre anys en la modalitat predoctoral. A més, la convocatòria té caràcter complementari a les ja contemplades en el pla estatal i autonòmic d’investigació amb l’objectiu d’incrementar la massa crítica de personal investigador en formació a l’UJI.
Enguany la convocatòria inclou dos canvis importants. D’una banda, les ajudes passen a ser subsidiàries de les ajudes de Formació de Professorat Universitari (FPU) del Ministeri d’Universitats. Amb aquesta modificació es pretén augmentar el nombre de sol·licituds a l’esmentat programa situant a l’UJI en una posició més competitiva. I, en segon lloc, les ajudes passen a ser de quatre anys i s’incorpora el període d’orientació postdoctoral amb la possibilitat de gaudir d’un contracte postdoctoral d’un any de durada per a les persones beneficiàries que obtinguen el títol de doctor amb antelació a l’inici de l’última anualitat de l’ajuda.
El termini per presentar sol·licituds, de forma telemàtica, serà de 20 dies comptadors des de l’endemà al de la publicació en Tauler d’Anuncis Oficials (TAO) de la present convocatòria.
L’UJI aprova la convocatòria UJI-I3 per a la incorporació de personal investigador
El Consell de Govern ha aprovat, dins del Pla de Promoció de la Investigació de l’UJI per a l’any 2021, la convocatòria UJI-I3 de retenció de personal investigador amb talent.
Aquesta convocatòria regula, en el marc del Document de Carrera Docent i Investigadora i a través d'un procés de concurrència competitiva, el procés d'estabilització del personal investigador que ha completat a l'UJI una trajectòria investigadora d'alt nivell en el marc de programes d'investigació externs altament competitius, com ara el programa «Ramón y Cajal» del Ministeri de Ciència i Innovació, el programa de doctorats d'excel·lència del Pla GenT de la Generalitat Valenciana o els programes «ERC Grants» o «Marie Curie» de la Unió Europa.
Amb la convocatòria de retenció de talent UJI·I3 es pretén afavorir la renovació de les línies d'investigació de l'UJI, incrementar la captació de fons europeus destinats a R+D+i i millorar el posicionament de la recerca de l'UJI en els diferents rànquings nacionals i internacionals.
El termini per presentar les sol·licituds conclourà el 17 de setembre de 2021.
L’UJI aprova els calendaris electorals a consell i direcció del Departament d’Enginyeria i Ciència dels Computadors
El Consell de Govern de l’UJI ha aprovat els calendaris electorals per elegir consell i direcció en el Departament d’Enginyeria i Ciència dels Computadors.
Les eleccions al consell se celebraran el 26 de maig de 2021. La presentació de candidatures es podrà realitzar del 7 al 13 de maig i la proclamació definitiva de resultats serà l’1 de juny. A continuació, se celebraran eleccions a la direcció del Departament. Les candidatures es podran presentar del 3 al 9 de juny i l’elecció serà el 22 de juny. La proclamació definitiva de resultats serà l’1 de juliol i, si cal una segona volta, aquesta es realitzaria el 7 de juliol.
L’UJI aprova les tarifes de la Residència Universitària
El Consell de Govern ha aprovat les tarifes de la residència universitària, a les quals s’ha incorporat una de nova aplicable quan l’estudiantat no puga fer ús de l’habitació de la residència com habitatge, però hi haja béns en custòdia a la seua habitació i es mantinga la seua reserva com a conseqüència de la pandèmia de la COVID-19.
El Consell de Govern aprova els nomenaments de nous membres de la Comissió Assessora de la Unitat d'Igualtat en representació de l’estudiantat
El Consell de Govern ha aprovat el nomenament com a nous membres de la Comissió Assessora de la Unitat d'Igualtat de María Palomar Ferrer, triada entre l'estudiantat claustral, i de Pablo Albalate Bou, triat entre entre l'estudiantat del Consell de Govern.