Visita de l’ estudiantat de psicologia comunitària a l’associació de veïns Raval Universitari El projecte d’innovació educativa PSIC3+ aproxima l’ estudiantat al barri universitari

17/03/2016 | FCS

Una de les tasques del psicòleg en l’àmbit comunitari és la dinamització i participació comunitària, per això dintre de la proposta del programa d’innovació educativa PSIC 3+ (Psicologia: +creativa +global +social), s’ha dissenyat aquesta activitat per a l’estudiantat de psicologia comunitària.

L’Objectiu de la visita és que l’ estudiantat puga conèixer i analitzar la realitat social del bari Raval Universitari, com a entorn comunitari, i en concret l’activitat desenvolupada per l’Associació de Veïns Raval Universitari, com a entitat dinamitzadora del barri. L’objectiu és que a partir d’aquesta visita, l’estudiantat puga aplicar tècniques d’Anàlisi de la Realitat Social i d’Investigació-Acció-Participativa, així com proposar accions de desenvolupament comunitari al barri.

En aquesta visita, l’estudiantat  ha pogut conèixer quines són les inquietuds del veïns i veïnes del barri, així com tota la tasca de cohesió social i enfortiment comunitari que és fa per part de l’associació. La presidenta Lidón de Juan, acompanyada de membres de la junta directiva, així com de representants de les AMPES dels col·legis Manel Garcia Grau i Vicent Marzà, han definit al barri com dinàmic i jove, i amb  una participació creixent en les activitats de l’associació. També han destacat la importància de ser el barri universitari de Castelló i la seua relació amb l’UJI.

Informació proporcionada per: Facultat de Ciències de la Salut