II Jornades de la Xarxa Sanitària Solidària de Castelló

26/04/2017 | FCS

Data: 17 i 18 de Maig.

Lloc: Centre Municipal de Cultura (C/ Antonio Maura, 4 - Castelló).

Hora: 17 de Maig, 17:30 a 20:10 hores, i 18 de Maig, 17:30 a 20:30 hores.

Preu: Gratuïta

La Xarxa Sanitària Solidària de Castelló organitza les II Jornades RSS sobre  "Els objectius de desenvolupament sostenible des de la perspectiva dels determinants socials de la salut" amb la finalitat de conscienciar, informar i debatre i sobretot actuar en l'origen de les causes de la mala salut, les desigualtats en l'àmbit de la salut i les necessitats de les persones que viuen en condicions de pobresa i desavantatge social, i fer-ho amb els professionals de la salut de Castelló, doncs si bé és cert que l'atenció mèdica pot perllongar la supervivència i millorar el pronòstic després de les malalties greus, són les condicions socials i econòmiques les que exerceixen una major influència sobre la salut de la població en general, en facilitar que les persones emmalaltisquen i necessiten atenció mèdica.

DIMECRES 17 DE MAIG

17:30 – 18:00 Inauguració.

18:00 -18:05 Vídeo ODS Jornades i presentació ponent.

18:05 – 18:45 Charrada obertura a càrrec de la ONGD medicusmundimediterrània. Ponent Dr. Carlos Mediano: “Objectius del Desenvolupament Sostenible i la seua relació amb els  Determinants Socials de la Salut. ODS 3: Garantir una vida sana i promoure el benestar per a tots en totes les edats.

18:45 – 19:10 Pausa-Cafè.

19:10 – 19:20 Vídeo i presentació ponents.

19:20-20:10 Taula Redona.

• 1ª Ponència a càrrec de la Universitat Cardenal Herrera, CEU. Acció contra la fam: “Alimentació i salut”.
  • 2ª Ponència a càrrec del Ajuntament de Castelló. “Gènere i Salut”.
  • Debat.

DIJOUS 18 DE MAIG

17.30 –17.45 Bienvenida, vídeo i presentació ponents.

17:45-19:00 Taula Redona.

• 1ª Ponència a càrrec de la Universitat Jaume I. Dr. Juan Bellido: “Medi ambient i Salut”.
  • 2ª Ponència a càrrec del Col·legi Oficial de Dentistes. Dra. Laura Menéndez: “Agua i sanejament”.
  • 3ª Ponència a càrrec del Col·legi Oficial de Psicòlegs. D. José Bennasar: “Educació i Salut”.
  • Debat.

19.00 – 19.20 Pausa-Cafè.

19.20 –19:30 Vídeo y presentació ponents.

19.30–20:30 Taula Redona.

• 1ª Ponència a càrrec del Col·legi Oficial de Metges. Grup de Treball de 3er y 4t Món de la SVMFIC: “Desigualtats i Salut”. Ponents: D. Nel·lo Monfort, D.ª Laura Alcón, D.ª Arantxa Vivas, D.ª Magal y Martinnavarro y D.ª Gema Monforte.
  • CLAUSURA: Charrada Aliances i highlights. Jornades a càrrec de l’ONGD medicusmundimediterrània. Ponència de D. Gonzalo Pareja

Inscripcions online: https://redsanitariasolidariacastellon.wordpress.com/inscripcion-a-las-jornada

Més informació: https://redsanitariasolidariacastellon.wordpress.com

Informació proporcionada per: Facultat de Ciències de la Salut