Control dels sistemes dopaminèrgics per la cua GABAérgica de l'àrea tegmental ventral Cicles de Seminaris d'Investigació en Biomedicina

17/12/2015 | FCS

Data: Dimecres 16 de desembre

Acte: Seminaris SIB- UJI

Títol: "Control dels sistemes dopaminèrgics per la cua GABAérgica de l'àrea tegmental ventral.

Lloc: aula HD0024AA de la Facultat de Ciències de la Salut, planta baixa.

Entitat: Universitat Jaume I

Breu descripció: Aquest seminari, impartit per la Dra. María José Sánchez Català, professora de la unitat predepartamental. oferirà una visió del seu últim treball, centrat en la influència funcional d'aquesta zona cerebral sobre els sistemes dopaminèrgics, especialment el control exercit sobra la via nigrostriatal i funcions associades, de rellevància en patologies com el Parkinson.

La Dra. Sánchez-Català, llicenciada en Farmàcia per la Universitat de València, va ser investigadora postdoctoral en l'Institut dónes Neurosciences Cellullaires et Integratives del Centre National de Recherche Scientifique a Estrasburg, França, durant quasi tres anys. Va centrar la seua recerca, inicialment, en l'estudi dels efectes neurobiológicos de l'etanol i dels seus metabòlits/derivats sobre el sistema mesocorticolímbico dopaminérgico. A continuació, durant el seu període postdoctoral, el seu treball es va centrar en la caracterització de la cua GABAérgica de l'àrea tegmental ventral i la seua influència sobre els sistemes dopaminérgicos.

Aquests seminaris són coordinats per la Dra. Carmen Agustín, professora de la Unitat Predepartamental.

Informació proporcionada per: Facultat de Ciències de la Salut