Curs teoricopràctic sobre els conceptes bàsics de redacció administrativa, les convencions que s’hi apliquen i el disseny de documents.
Modalitat: semipresencial
Destinataris: PAS de la Universitat Jaume I
Objectius
- Identificar el llenguatge administratiu com a registre d’especialitat.
- Redactar textos emprant un estil administratiu modern.
- Aplicar correctament les convencions pròpies del llenguatge administratiu.
- Identificar els diferents tipus de documents i els elements que els caracteritzen.
- Dissenyar els documents més emprats per l’administració.
- Conèixer el marc legal sobre l’ús de diferents llengües a l’administració.
- Aplicar el marc normatiu actual a la redacció de documentació administrativa.
- Accedir a webs amb informació i recursos sobre llenguatge administratiu.
- Localitzar recursos bibliogràfics i informàtics per a l’elaboració i correcció de textos.
Programa
- El llenguatge administratiu: concepte i estil.
- Els tractaments personals, protocol·laris i discriminatoris.
- L’expressió del temps, la quantitat i el lloc.
- Majúscules i minúscules.
- Signes de puntuació i tipografia.
- Abreviacions: abreviatures, sigles i símbols.
- Terminologia i fraseologia administratives.
- Disseny de documents administratius: sol·licitud, carta, ofici, certificat...
- Recursos web i informàtics.
Durada: 25 hores (20 hores presencials i 5 hores de treball autònom).
Participants: mínim 10 persones i màxim 25.
Lloc: TD0105AI (ESTCE)
Calendari: del 3 de maig al 14 de juny de 2016.
Maig, dies 3, 5, 10, 12, 17, 19, 24, 26, 31.
Juny, dies, 2, 7, 9 i 14.
Dies: dimarts i dijous.
Horari: de 8 h a 9.30 h.
Professor: Joan Andreu i Bellés (Servei de Llengües i Terminologia).
Termini d’inscripció: del 8 al 17 d’abril de 2016
Avaluació: Per poder superar el curs i obtenir el certificat corresponent, cal obtenir la qualificació d’apte/apta en la prova final i presentar un dossier del curs. Per poder presentar-se a aquest examen és condició necessària haver assistit, com a mínim, al 85% de les hores del curs.