Informació i atenció a l'usuari en l'àmbit universitari

10/02/2016 | RRHH
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Modalitat: presencial.

Destinataris: PAS de l’UJI de la Unitat de Suport Educatiu (USE), Servei de Gestió de la Docència i Estudiants, Servei de Comunicació i Publicacions, Registre General i Centraleta.

Objectius:

Conèixer els aspectes bàsics que influeixen en la comunicació i atenció al públic.

Proporcionar tècniques i estratègies de millora en tots els aspectes relacionats amb l’atenció a la comunitat universitària.

Oferir eines i tècniques per a millorar l’atenció presencial, telefònica i telemàtica en l’àmbit universitari.

Continguts:

1a part

La intel·ligència emocional: Què és?. Com es desenvolupa?. Finestra de Johari.

La comunicació. Principis bàsics. Aspectes normatius de la comunicació.

Comunicació verbal i no verbal: Llenguatge verbal. Aspectes no verbals de la comunicació: comunicació gestual y para-llenguatge.

L’escolta activa: L’empatia. Sensibilitat per a comprendre els interessos, sentiments i desitjos d’un altre. La capacitat per a donar resposta.

L’assertivitat: ¿Què és la comunicació assertiva?. El meu estil de comunicació: auto-diagnòstic. Tècniques assertives- autocontrol.

2a part

Informació i atenció a l’usuari:

La societat de la informació.

Aspectes normatius en l’atenció al públic.

Usuaris, tipus i relacions.

L’atenció del personal “funcionari” a les universitats.

Estratègies de millora en l’atenció personal, telefònica i telemàtica en l’àmbit universitari.

 Com utilitzar les xarxes socials i altres mitjans de comunicació como a canals de comunicació d’informació amb l’usuari per part dels serveis de gestió i informació de las universitats.

La cadena d’informació a les universitats.

Comunicació i interconnexió entre informació i gestió acadèmica per a millorar l’atenció als usuaris en l’àmbit universitari.

Transparència i accés a la informació.

La informació a la Universidad de Murcia. Qui informa?.

Serveis d’Informació Universitària. Mitjans de consulta.

Durada: 10 hores

Participants: mínim 10 i màxim 25 persones.

Lloc: TD0112FR – Sala de Graus (ESTCE)

Calendari: 11 i 12 d’abril de 2016.

Horari: de 9 a 14 hores

Professorat: Casimiro Vicente Garcia Ferrando (Director Tècnic del Servei d’Informació Universitaria – Universidad de Murcia)  /  Manuel J. Alegria Martín (Tècnic del Servei de Informació Universitaria – Universidad de Murcia)

 Termini d’inscripció: del 9 de febrer al 21 de març de 2016.

Avaluació:

Per poder superar el curs i obtenir el certificat corresponent, cal obtenir la qualificació d’apte/apta en la prova final. Per poder presentar-se a aquest examen és condició necessària haver assistit, com a mínim, al 80% de les hores del curs.

Informació proporcionada per: Servei de Recursos Humans