Modalitat: presencial.
Destinataris: PAS de l’UJI de la Unitat de Suport Educatiu (USE), Servei de Gestió de la Docència i Estudiants, Servei de Comunicació i Publicacions, Registre General i Centraleta.
Objectius:
Conèixer els aspectes bàsics que influeixen en la comunicació i atenció al públic.
Proporcionar tècniques i estratègies de millora en tots els aspectes relacionats amb l’atenció a la comunitat universitària.
Oferir eines i tècniques per a millorar l’atenció presencial, telefònica i telemàtica en l’àmbit universitari.
Continguts:
1a part
La intel·ligència emocional: Què és?. Com es desenvolupa?. Finestra de Johari.
La comunicació. Principis bàsics. Aspectes normatius de la comunicació.
Comunicació verbal i no verbal: Llenguatge verbal. Aspectes no verbals de la comunicació: comunicació gestual y para-llenguatge.
L’escolta activa: L’empatia. Sensibilitat per a comprendre els interessos, sentiments i desitjos d’un altre. La capacitat per a donar resposta.
L’assertivitat: ¿Què és la comunicació assertiva?. El meu estil de comunicació: auto-diagnòstic. Tècniques assertives- autocontrol.
2a part
Informació i atenció a l’usuari:
La societat de la informació.
Aspectes normatius en l’atenció al públic.
Usuaris, tipus i relacions.
L’atenció del personal “funcionari” a les universitats.
Estratègies de millora en l’atenció personal, telefònica i telemàtica en l’àmbit universitari.
Com utilitzar les xarxes socials i altres mitjans de comunicació como a canals de comunicació d’informació amb l’usuari per part dels serveis de gestió i informació de las universitats.
La cadena d’informació a les universitats.
Comunicació i interconnexió entre informació i gestió acadèmica per a millorar l’atenció als usuaris en l’àmbit universitari.
Transparència i accés a la informació.
La informació a la Universidad de Murcia. Qui informa?.
Serveis d’Informació Universitària. Mitjans de consulta.
Durada: 10 hores
Participants: mínim 10 i màxim 25 persones.
Lloc: TD0112FR – Sala de Graus (ESTCE)
Calendari: 11 i 12 d’abril de 2016.
Horari: de 9 a 14 hores
Professorat: Casimiro Vicente Garcia Ferrando (Director Tècnic del Servei d’Informació Universitaria – Universidad de Murcia) / Manuel J. Alegria Martín (Tècnic del Servei de Informació Universitaria – Universidad de Murcia)
Termini d’inscripció: del 9 de febrer al 21 de març de 2016.
Avaluació:
Per poder superar el curs i obtenir el certificat corresponent, cal obtenir la qualificació d’apte/apta en la prova final. Per poder presentar-se a aquest examen és condició necessària haver assistit, com a mínim, al 80% de les hores del curs.