Workshop realitzat a la Universitat Jaume I

Linkedin
Gmail
Imprimir

Al març, amb el sol de la primavera ja present però amb vents que fins i tot recorden a l'hivern es va celebrar la tercera setmana del CRE8 a la Universitat Jaume I, a Castelló. Retrobaments, amistats i nous reptes van ser la combinació perfecta per a una setmana que sempre estarà en la nostra memòria.

Tant l'estudiantat com el staff es van allotjar en un hotel situat en el centre de Castelló per a poder conèixer millor cadascun dels racons de la ciutat en les hores lliures.

Dia 1.
Després de mesos sense veure's el retrobament el primer dia era molt esperat per part de tot l'estudiantat i l'equip de staff de les diferents universitats. Moments per a abraçades, besos i somriures van donar pas a la cerimònia oficial d'obertura a la sala de premsa del rectorat. Vam comptar amb la presència de la vicerectora d'Estudiantat i Compromís Social, Inmaculada Rodríguez Moya, i la vicerrectora adjunta de Mobilitat Acadèmica i Pràctiques Internacionals, Eva Camacho Cuena. A més, l'estudiantat de la Universitat Jaume I, va presentar curiositats sobre Castelló relacionades amb la gastronomia, els paisatges, la cultura i els pobles que no són tan coneguts.
El primer dia va seguir amb un recorregut per l'UJI en el qual passejarem per la biblioteca, el servei d'esports, el Labcom i el Paranimf. Per a acabar amb aquesta primera jornada el profesor Luis Martínez Chafer es va encarregar de la sessió de formació “How to enhance your creative capabilities”.

Dia 2.
Nayar Systems és una empresa d'enginyeria de telecomunicacions. Estan centrats en el sector de l'elevació i la Internet of Things i el seu model de gestió es basa en la innovació i la qualitat. Amb aquestes premisses la companyia va proposar a l'estudiantat el repte “Integrar la Internet of Things en algun producte o servei que encara no el tinga”.
L'equip guanyador va presentar uns pneumàtics que s'adapten a les condicions meteorològiques i a la superfície. Amb aquests no sols buscaren el desenvolupament tecnològic i industrial de l'empresa sinó també la seua projecció internacional. Espanya no és mercat per a aquesta mena de rodes, però per contra si ho són els països de la resta de participants.

Dia 3.
Com ja és costum en les trobades del projecte CRE8 Europe el tercer dia realitzem una visita cultural. En aquesta ocasió vam voler mostrar les meravelles que ofereixen els pobles de l'interior de la província de Castelló. Primer visitarem el Centre per al Desenvolupament Econòmic i Social de la Vall d'Alba i l'Oficina Europe Direct de la província que també es troba en aquest centre. Aquesta institució pública va ser el segon task owner, encara que això no es va revelar durant la nostra visita. Després d'un agradable café en el qual vam poder parlar sobre els programes que realitza la comissió europea per als joves vam emprendre el nostre viatge cap a Vilafamés. El temps va acompanyar durant la visita guiada a aquest municipi de la Plana Alta que ofereix unes vistes meravelloses. També va haver-hi temps de visitar un xicotet celler en la qual es van degustar vins de la zona i finalment vam oferir als nostres convidats l'autèntica Paella.
A la vesprada visitarem les instal·lacions de Nayar Systems, en el centre de la ciutat de Castelló. Vam fer un recorregut per l'edifici i finalment ens van convidar a degustar orxata amb fartons.

Dia 4.
L'empresa d'aquest repte va ser el CEDES de Vall d'Alba els qui van preguntar a l'estudiantat com retindre i incentivar a la població a viure en les zones despoblades de l'interior de la província. Les propostes dels diferents grups van ser molt variades, alguns van apostar per l'ecologisme, uns altres per la reducció de taxes i uns altres per involucrar a empreses capdavanteres tecnològiques assentant-se en aquestes zones.
A la nit vam gaudir d'un sopar en un conegut restaurant local en el qual degustarem productes típics de la zona i cantarem en un ambient de fraternitat i amistat. Però no tot van ser riures ja que els responsables del projecte també van comunicar a tots els participants que a causa de l'avanç del COVID-19 es realitzaran canvis en el workshop que estava previst per a maig a Noruega. Lluny d'apagar els ànims, aquesta notícia va fer que totes i tots s'uniren més que mai.

Dia 5.
Després d'uns dies de treball però també diversió va arribar el moment que menys ens agrada: el comiat. A primera hora del matí l'estudiantat va visualitzar els vídeos de les presentacions dels dos reptes. Tots els comentaris van apuntar a la gran millora de totes i tots des del primer pitch en Karlstad fins a aquests últims en l'UJI. No sols s'ha vist reforçada la confiança i la soltesa sinó que també les seues habilitats comunicatives i per a captar l'atenció del jurat.
A continuació gaudim d'un Castelló Brunch en el local de la Càtedra INCREA amb el qual vam acomiadar a cadascuna de les delegacions. Entre alguna llàgrima, abraçades i somriures ens vam despedir i desitgem tornar a veure'ns tard o d'hora.

Recurs d'imatge fotos_dia1_lunes index

Fotografies dilluns 02 de març

Us deixem una selecció de fotografies del primer dia del workshop a la Universitat Jaume I en el que vam tindre l'acte d'inauguració, la visita per les instal·lacions i un taller sobre creativitat.

Recurs d'imatge fotos_dia_2 index

Fotografies dimarts 03 de març

Imatges sobre el primer repte de la setmana CRE8 de la Universitat Jaume I. Nayar Systems va ser l'empresa encarregada de plantejar la primera tasca a l'estudiantat.

Recurs d'imatge fotos_dia_3 index

Fotografies dimecres 04 de març

Aquest dia vam visitar el CEDES de la Vall d'Alba i l'oficina Europe Direct de la Província de Castelló. Vam passejar per Vilafamés, on vam degustar vi de la zona i l'autèntica paella i a la vesprada anarem a les oficines de Nayar Systems.

Recurs d'imatge fotos_4 index

Fotografies dijous 05 de març

El segon repte amb el CEDES de la Vall d'Alba com task owner ens va deixar les següents instantànies.

Notícies relacionades amb el Workshop celebrat a l'UJI del 2 al 6 de març

En aquest apartat podeu trobar una selecció de les notícies que s'han publicat als mitjans de comunicació amb motiu del Workshop del projecte CRE8 Europe celebrat en la Universitat Jaume I de Castelló.