Sciencepreneurship formarà part de l’Observatori d'Experiències d’Emprenedoria Universitària CURE/MetaRed X

07/02/2024 | Càtedra INCREA

La Crue Universidades Españolas ha atorgat un reconeixement al programa Sciencepreneurship: Creating Impact with your Research, una serie de workshops dirigits a l’estudiantat de doctorat, PDI i persones investigadores de la Universitat Jaume I de Castelló per ajudar-los a crear un impacte social derivat de la seua investigació. El programa està promogut pel Vicerrectorat d’Innovació, Transferència i Divulgació Científica de la Universitat Jaume I, a través de la Càtedra INCREA d’Innovació, Creativitat i Aprenentatge, conjuntament amb l’Escola de Doctorat de l’UJI i el servei Potsdam Transfer Startup Service de l’universitat de Potsdam (Alemanya).

El premi va ser recollit per la directora d’Innovació i d’Emprenedoria, María Luisa Flor, a mans de Patricia Araque, directora executiva de Santander X Explorer i es va atorgar en el marc de les II Jornades Emprenedoria CRUE Espanya -Trobada d’Universitats MetaRed X Espanya, que va tindre lloc al Centre Cultural La Nau- Universitat de València.

El programa de l’UJI que ha sigut reconegut en aquest acte es compartirà com a exemple de bones pràctiques d’emprenedoria en institucions educatives de tota Espanya dins l’Observatori d’Experiències Pràctiques d’Emprenedoria Universitària CRUE/MetaRed X.

Sciencepreneurship s’estructura en diferents tallers amb l’objectiu de sensibilitzar als investigadors i investigadores del potencial que poden tindre els resultats de la seua investigació per a la societat mitjançant la creació d’un producte o servei. En aquestos, els investigadors i investigadores aprenen mètodes que els permeten donar solucions derivades de la seua investigació amb la consideració del triple impacte, econòmic, social i mediambiental. A més a més, a través d’aquest projecte, s’exploren les fortaleses emprenedores, s’aprenen els principis de Design Thinking per refinar les solucions, explorar els conceptes vinculats a l’empatia i presentar els seus prototips.

Aquest programa continua vigent al 2024. El primer taller, orientat a estimular la reflexió i el pensament crític dels participants per desenvolupar les habilitats innovadores i emprenedores com a destresa general, va tindre lloc l’11 de gener. Del 23 al 26 d’abril, es realitzarà la segona formació amb el nom International Entrepreneurship Lab, on els participants reforçaran la seua red personal i coneixeran com aplicar el Design Thinking al procés de creació de projectes emprenedors. Les inscripcions ja es poden fer a través de la web.