Estudis: HUMANITATS i HISTÒRIA I PATRIMONI
Promoció: 2010-2014
Càrrec: Investigadora
+info
«La meua recerca se centra en les implicacions ètiques dels models de lideratge associats a les dones en l'àmbit empresarial. Des d'una perspectiva crítica i feminista, destaque els riscos que comporten per a la consecució de la igualtat de gènere els discursos neoliberals que predominen en la societat actual».
Maria Medina-Vicent (Ribesalbes, 1989) es va llicenciar en Humanitats l'any 2014 obtenint el Premi Extraordinari Final de Carrera de la Universitat Jaume I, així com el Premi a l'Excel·lència Acadèmica atorgat per la Generalitat Valenciana. Va ampliar els seus estudis d'Humanitats en la Universieqe Nacional del Litoral (Santa Fe, Argentina) durant el 2013 mitjançant la beca Fórmula Santander. L'autora també es va llicenciar en Publicitat i Relacions Públiques per l'UJI obtenint el Premi Extraordinari Fi de Carrera.
L'any 2013 va finalitzar el Màster Interuniversitari en Ètica i Democràcia amb el TFM “Lideratge femení: un model transformacional enfront del paradigma de l'organització tradicional”. L'any 2014 va rebre la Beca Predoctoral FPI-UJI per a la formació del personal investigador. Ha realitzat diverses estades de recerca en la Universidad Autónoma de Madrid i en l'Oxford Brookes University (Oxford, Regne Unit), durant els anys 2015 i 2016. Al llarg de la seua carrera investigadora ha aprofundit en la teoria política feminista, realitzant l'any 2016 el Màster Universitari en Igualtat i Gènere en l'Àmbit Públic i Privat, i el Màster Universitari en Recerca Aplicada en Estudis Feministes, de Gènere i Ciutadania l'any 2017.
A inicis de 2018 Maria Medina-Vicent va concloure el Doctorat en Ètica i Democràcia per la Universitat Jaume I, amb la tesi “Gènere i management en el marc neoliberal. Una anàlisi crítica per a l'emergència de lideratges feministes”, dirigida per la Dra. Sonia Reverter-Bañón, que va obtenir qualificació Excel·lent Cum Laude. La tesi es caracteritza per l'aplicació d'una mirada interdisciplinària al fenomen del lideratge de les dones en l'empresa a través de l'anàlisi de la literatura popular del management. Un caràcter interdisciplinari que viatja entre la filosofia feminista, l'ètica empresarial, la sociologia, els Critical Management Studies i els estudis crítics del lideratge, i que l'autora reconeix haver desenvolupat gràcies als seus estudis d'Humanitats.
En l'actualitat la seua recerca se centra en les implicacions ètiques dels models de lideratge associats a les dones en l'àmbit empresarial. Des d'una perspectiva crítica i feminista, l'autora destaca els riscos que comporten per a la consecució de la igualtat de gènere els discursos neoliberals que predominen en la societat actual.
Publicacions destacades:
Medina-Vicent, Maria (2018): “Flirting with Neoliberalism: The Transfiguration of Feminist Political Awareness”. NORA. Nordic Journal of Feminist and Gender Research, Vol. 26, nº1, pàg. 69-75.
Medina-Vicent, Maria (2016): “Neurociencia i teoria política feminista. La inestabilitat sexe-gènere-sexualitat a través de l'obra de Paul B. Preuat”, Pensament. Revista de Recerca i Informació Filosòfica, Vol. 72 nº273, pàg. 981-996.