L'IUPA participarà en la Nit Mediterrània de les Investigadores i Investigadors 2022 (MEDNIGHT GTS)

26/09/2023 | IUPA

El proper divendres 30 de setembre, de 17 a 20 h, es celebrarà a l’Àgora de la Universitat Jaume I la Nit Mediterrània de les Investigadores i Investigadors del projecte MEDNIGHT GTS. Aquesta jornada inclou diverses activitats de divulgació científica dirigides a públic de totes les edats. Entre aquestes activitats, destaquen els tallers i demostracions de ciència que realitzaran diferents grups d’investigació i estudiants predoctorals de la pròpia universitat; així com els jocs col·laboratius per als assistents. A més, hi haurà un espai de difusió de l’acció de la Unió Europea i dels projectes científics europeus (European Corner).

El grup de divulgació de l'IUPA participarà en aquesta jornada duent a terme un taller d’aromes amb l’objectiu de mostrar als participants que els olors dels aliments provenen de certs compostos químics i que, segons com es mesclen entre ells, poden donar lloc a olors molt diferents. També s’explicaran les tècniques utilitzades per a identificar aquests compostos al laboratori i per què és de gran interès per a la indústria.

La jornada també contarà amb una taula redona en la qual participarà la professora i membre del IUPA Elena Pitarch Arquimbau, junt amb altres tres investigadores de diferents àmbits del coneixement, per a parlar de les respostes de la ciència front als problemes de sostenibilitat dels recursos i la crisi mediambiental.

Informació proporcionada per: Institut Universitari de Plaguicides i Aigües