Competències MECES, genèriques i específiques

22/07/2020 | InfoCampus
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

En el grau en Estudis Anglesos, es garantirà el desenvolupament per part dels estudiants i estudiantes de les competències bàsiques recollides en el RD1393/2007:

  • Que els estudiants i les estudiantes hagen demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé pren el suport de llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi;
  • Que els estudiants i les estudiantes sàpien aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una manera professional i posseïsquen les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d'estudi;
  • Que els estudiants i les estudiantes tinguen la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d'estudi) per a emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica;
  • Que els estudiants i les estudiantes puguen transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat;
  • Que els estudiants i les estudiantes hagen desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.

Aquestes competències bàsiques es concreten en les següents competències genèriques i/o específiques avaluables corresponents als objectius genèrics i exigibles per a obtenir el títol.

G - COMPETÈNCIES GENÈRIQUES

CG01 - Aprenentatge autònom
CG02 - Capacitat d'anàlisi i síntesi
CG03 - Capacitat de gestió de la informació
CG04 - Capacitat d'organització i planificació
CG05 - Comunicació oral i escrita en llengua nativa
CG06 - Coneixement d'altres cultures i costums
CG07 - Coneixement d'una llengua estrangera
CG08 - Habilitats en les relacions interpersonals
CG09 - Informàtica relativa a l'àmbit d'estudi
CG10 - Raonament crític
CG11 - Reconeixement a la diversitat i multiculturalitat
CG12 - Resolució de problemes
CG13 - Treball en equip

E - COMPETÈNCIES ESPECÍFIQUES

CE02 - Aplicar apropiadament les tècniques d'anàlisis i avaluar críticament textos i discursos literaris i no literaris en llengua anglesa així com relacionar-los amb altres textos en perspectiva comparada
CE03 - Comunicar-se de forma oral i escrita en les llengües cooficials de la Comunitat Valenciana a, almenys, un nivell C1 segons el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües
CE04 - Traduir textos de diferent tipus de l'anglès a les llengües cooficials de la Comunitat Valenciana i al revés
CE05 - Comunicar-se de forma oral i escrita en una segona llengua diferent de l'anglesa a, almenys, un nivell A2 segons el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües
CE06 - Ser capaç de sintetitzar, organitzar i transmetre eficaçment els coneixements relacionats amb la llengua anglesa i la seua literatura
CE07 - Localitzar, utilitzar, sintetitzar i avaluar críticament informació bibliogràfica així com la informació continguda en bases de dades
CE08 - Interrelacionar els diferents aspectes de la filologia entre si i amb altres àrees i disciplines tals com la història, els estudis culturals, la sociologia, la psicologia i la traducció
CE09 - Elaborar textos de diferent tipus i registre (argumentatius, expositius, persuasius, etc.) en llengua anglesa
CE10 - Realitzar labors d'assessorament i correcció lingüística en llengua anglesa
CE11 - Utilitzar eines, programes i aplicacions informàtiques específiques de l'estudi de la llengua anglesa i la seua literatura
CE12 - Reconèixer els diferents períodes en l'evolució diacrònica de la llengua anglesa i analitzar el canvi lingüístic de manera crítica
CE13 - Identificar i descriure la variació lingüística i la situació sociolingüística de la llengua anglesa
CE14 - Identificar i interrelacionar els aspectes més rellevants de la història, la cultura i la societat dels territoris de parla anglesa
CE15 - Identificar i descriure les estructures i funcions de la llengua anglesa en el nivell fonològic, morfològic, sintàctic, lèxic-semàntic i discursiu
CE16- Descriure les principals teories lingüístiques i la metodologia de l'ensenyament de llengües
CE17 - Aplicar les tècniques i mètodes de l'anàlisi lingüística al discurs oral i escrit en llengua anglesa
CE18 - Aplicar les tècniques i mètodes d'anàlisis de textos literaris en llengua anglesa
CE19 - Identificar i descriure els principals corrents de la teoria i la crítica literàries
CE20 - Valorar i interpretar adequadament les característiques distintives dels textos escrits anglòfons en els gèneres literaris de diversos tipus d'escriptura i de comunicació artística
CE21 - Comprendre i descriure els principals aspectes de les cultures en llengua alemanya, francesa i/o espanyola
CE22 - Demostrar capacitat per a comprendre i produir textos senzills i coherents sobre temes familiars en llengua anglesa a un nivell B1 segons el Marc europeu comú de referència per a les Llengües
CE23 - Demostrar una competència comunicativa adequada per a desenvolupar-se en situacions quotidianes en llengua anglesa a un nivell B1 segons el Marc europeu comú de referència per a les Llengües
CE24 - Pronunciar de manera clarament intel·ligible, encara que a vegades resulte evident el seu accent estranger i cometa errors de pronunciació esporàdics en llengua anglesa a un nivell B1 segons el Marc europeu comú de referència per a les Llengües (Competència fonològica).
CE25 - Desenvolupar la fluïdesa i el control fonològic en llengua anglesa a un nivell B1 segons el Marc europeu comú de referència per a les Llengües.
CE26 - Demostrar competència lingüística en llengua anglesa adequada per a produir i comprendre textos detallats complexos argumentant diferents punts de vista a un nivell B2 segons el Marc europeu comú de referència per a les Llengües.
CE27 - Ser capaç de relacionar-se en llengua anglesa amb suficient fluïdesa i naturalitat sense que la comunicació requerisca esforç per part dels interlocutors a un nivell B2 segons el Marc europeu comú de referència per a les Llengües.
CE28 - Comprendre les idees principals de conferències, xarrades i informes, i altres formes de presentació acadèmica i professional lingüísticament complexes en llengua anglesa a un nivell B2 segons el Marc europeu comú de referència per a les Llengües.
CE29 - Demostrar competència comunicativa en llengua anglesa per a comprendre i produir una àmplia varietat de textos extensos, ben estructurats i detallats, amb un ús correcte de la llengua per a finalitats socials, acadèmiques i professionals a un nivell C1 segons el Marc europeu comú de referència per a les Llengües.
CE30 - Expressar-se de manera fluida i espontània sense mostres molt evidents d'esforç per a trobar l'expressió adequada en llengua anglesa a un nivell C1 segons el Marc europeu comú de referència per a les Llengües.
CE31 - Demostrar suficient competència comunicativa per a reconstruir informació i arguments procedents de diverses fonts, en llengua anglesa parlada o escrita anglesa a un nivell C2 segons el Marc europeu comú de referència per a les Llengües.
CE32 - Escriure amb un llenguatge clar i fluid informes, articles o assajos que presenten un assumpte o oferisquen una valoració crítica de propostes o de treballs literaris en llengua anglesa a un nivell C2 segons el Marc europeu comú de referència per a les Llengües.
CE33 - Ser capaç de presentar informació i opinió de manera coherent i resumida, diferenciant matisos de significat en situacions complexes en llengua anglesa a un nivell C2 segons el Marc europeu comú de referència per a les Llengües.

Informació proporcionada per: InfoCampus