22/11/2019 | SASC

El projecte Patrimoni - PEU de la Universitat Jaume I se suma a l'Any Europeu del Patrimoni Cultural amb un projecte col·laboratiu

El projecte Patrimoni del Programa d'Extensió Universitària de la Universitat Jaume I se suma a les celebracions de l'Any Europeu del Patrimoni Cultural amb una proposta col·laborativa per a aproximar-nos al concepte de patrimoni cultural a la qual esteu tots i totes convidats.

Què sents que és el patrimoni cultural? Persones, llocs, històries #peopleplacesstories

Ens trobem enmig d'un procés d'evolució del concepte de patrimoni cultural en el qual la persona - el subjecte - ocupa el lloc central de la definició. Som éssers patrimonials. Nosaltres som qui dotem de valor, significat i marc a l'objecte a partir de la nostra subjectivitat i dels nostres vincles emocionals, records i experiències.

En aquesta ampliació fragmentada del concepte de patrimoni, la suma de mirades individuals constitueix el principi d'un procés per a la auto reflexió del valor i la importància del patrimoni i per al inici de la cerca d'un consens comunitari que es plantegem, des de la seua legitimitat, quins patrimonis són importants per a la comunitat i quins han de ser protegits, conservats i difosos.

Al 2018, els ciutadans i ciutadanes d'Europa celebrem l'Any Internacional del Patrimoni Cultural i des del projecte Patrimoni del Programa d'Extensió Universitària de la Universitat Jaume I us convidem a enviar-nos un xicotet text acompanyat amb una imatge sobre el que penseu i sentiu que és el patrimoni cultural a partir del lema "Persones, llocs, històries", lema que articula la Convenció de Faro del Consell d'Europa.
Pot ser un record, una reflexió, una idea, una forma de treballar, un repte i pot expressar-se com un relat breu, un poema, una imatge… al voltant de "Persones, llocs, històries". Les vostres aportacions i reflexions en aquest procés col·laboratiu seran publicades en el número 10 de la revista Memòria Viva del projecte Patrimoni - PEU de la Universitat Jaume I (juliol 2018) i ens serviran com a punt de partida cap a la necessària revisió participativa del concepte de patrimoni cultural.

L'extensió màxima del text serà de 300 paraules. Les imatges utilitzades tindran la deguda autorització per part del seu autor per a ser publicades.

Podeu enviar les vostres aportacions a: patrimoni-peu@uji.es

També podeu enviar les vostres propostes utilitzant les xarxes socials:

-    Twitter. Per a açò, és fonamental que no oblideu posar el hashtag #peopleplacesstories

-    Facebook. En aquest enllaç teniu la notícia publicada i podeu fer les vostres aportacions

Aquesta convocatòria romandrà oberta fins al 25 de febrer de 2018.
Moltes gràcies a tots pel vostre interès i participació.
#peopleplacesstories #patrimoniuji #FaroConvention #Europeforculture

Informació proporcionada per: Servei d'Activitats Socioculturals