FOBESA i l’UJI signen un conveni de col·laboració per a dotar amb beques l'alumnat resident a Benicàssim  Les beques FOBESA tenen com a objectiu impulsar la recerca, el desenvolupament i la innovació en matèria mediambiental

25/05/2016 | SCP

•  beques-fobesa _MG_4685in

Acte de signatura del conveni. | FOTO: Àlex Pérez

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, i el president de Grupo Gimeno, Enrique Gimeno, han signat aquest matí un conveni de col·laboració per a la creació de les beques FOBESA per a l’estudiantat de graus de l’UJI resident a Benicàssim. Durant la signatura de l'acord també han estat presents l’alcadesa de Benicàssim, Susana Marquès; la vicerectora d'Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa de la universitat pública de Castelló, Pilar García Agustín, i el director general de FOBESA, Juan Pablo Mateo.

Les beques FOBESA, amb una durada inicial d'un any, pretenen promoure la docència, la recerca, el desenvolupament i la innovació en la gestió mediambiental, així com afavorir la formació de l’estudiantat de la universitat pública de Castelló. Al mateix temps, la creació de les beques FOBESA cerquen projectar les sinergies entre el teixit empresarial i la comunitat universitària amb l'objectiu d'impulsar el desenvolupament social i econòmic del seu entorn més pròxim.

El president de Grupo Gimeno, Enrique Gimeno, ha mostrat el seu interès per comprometre's més amb el poble de Benicàssim, i una de les maneres és donant possibilitats d'estudiar als residents del poble que tinguen alguna dificultat, ja que «la cultura i l'educació són el futur». Gimeno s'ha mostrat molt content per aquest conveni amb l’UJI, que té el suport de l'Ajuntament de Benicàssim, i espera que continue al llarg dels anys perquè «aquestes beques siguen una inversió que ajuden a la gent a realitzar-se, a tenir qualitat de vida i felicitat i a prosperar».

Per la seua banda, el rector de l’UJI, Vicent Climent, s'ha mostrat satisfet i ha agraït al president de Grupo Gimeno haver fet realitat la signatura d'aquest conveni de col·laboració dotat amb ajudes econòmiques a l'estudi, «una ajuda a la cultura de l'estudi i de l'esforç que contribueixen, en aquest cas, a fer una societat més justa». Climent ha aplaudit totes aquelles empreses «que permeten avançar cap a una societat de progrés i que es fixen objectius socials».

Susana Marquès, alcaldessa de Benicàssim, ha felicitat la Universitat Jaume I i el Grupo Gimeno per apostar no sols per crear llocs de treball a Benicàssim per part de FOBESA, sinó també per «fer un pas avant en matèria educativa fomentant i facilitant que estudiants de Benicàssim amb menys recursos puguen participar de la tasca acadèmica que imparteix l’UJI».

La projecció i la millora del medi ambient, eixos centrals de la beca FOBESA

Les beques FOBESA estan dotades amb un pressupost de 22.000 euros per al curs acadèmic 2016/2017. L’estudiantat que desitge optar a la beca haurà de ser resident en la localitat castellonenca de Benicàssim i cada cas particular serà analitzat en l'últim quadrimestre de l'any 2016 per la comissió avaluadora atenent criteris econòmics i acadèmics.

La creació de les beques FOBESA materialitza el compromís que des de fa més de 50 anys FOBESA manté amb el medi ambient, amb la seua protecció, així com amb la labor de conscienciació per a la seua cura i manteniment. Així, les dues institucions, FOBESA i l'UJI, alineen esforços per a la consecució d'un objectiu compartit: millorar l'entorn més pròxim i projectar la protecció i la conscienciació ciutadanes.

Compromís amb l'entorn més proper

FOBESA, com a empresa que pertany al Grupo Gimeno, manté una estreta relació amb l'àmbit universitari, amb la participació i millora de les activitats de la societat que l'envolta.

La millora contínua és un dels pilars de FOBESA i la formació és el fonament sobre el qual es projecta. Per aquest motiu, la firma aposta per consolidar la seua relació amb la comunitat universitària. De fet, des de fa més d'una dècada, Grupo Gimeno manté una estreta relació amb l’UJI participant en programes de pràctiques formatives, en projectes de finalització de carrera, en desenvolupament de projectes conjunts i fins i tot amb la creació de la Càtedra d'Innovació en el Cicle Integral de l'Aigua juntament amb FACSA.

Fotografies